Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
44 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Du kan lage turer og planlegge på ut.no men det krever at du lager en bruker og logger inn. Problemet er vel at den funksjonen er tenkt for at man skal publisere en tur. Men man kan lage turer som ligger upublisert til eget bruk. 

Har bruker der , men får ikke lagret/opprettet turer upublisert/publisert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du kan bruke Gaia GPS. De har app for iOS og Android, samt en webversjon (https://www.gaiagps.com/). Du kan lage ruter i webversjonen og disse synk'es automatisk til mobilappen (hvis du er registrert). Ruteplanleggeren har også en ganske bra "snap-to-path"-funksjon (dog litt avhengig av kartgrunnlaget). 

I gratisversjonen er kartutvalget litt begrenset, med bare ett kart for Canada ("Canada topo" fra NRCAN). I betalingsversjonene er det derimot et stort utvalg, med 28 ulike kartlag for Canada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, kln66 skrev:

Du kan bruke Gaia GPS. De har app for iOS og Android, samt en webversjon (https://www.gaiagps.com/). Du kan lage ruter i webversjonen og disse synk'es automatisk til mobilappen (hvis du er registrert). Ruteplanleggeren har også en ganske bra "snap-to-path"-funksjon (dog litt avhengig av kartgrunnlaget). 

I gratisversjonen er kartutvalget litt begrenset, med bare ett kart for Canada ("Canada topo" fra NRCAN). I betalingsversjonene er det derimot et stort utvalg, med 28 ulike kartlag for Canada. 

Genialt! 
Eneste som suger litt her er at det viser ikke hvor vann er på det kartet jeg trenger å se på. Man må bytte mellom satelitt og topografisk: 

image.png.6bb95321357df2f517ba13152508cc99.png

 

image.thumb.png.3e8802bf62e20ab990562ec5709f5dfd.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet da er å gå for betalversjonen. Da får du flere kart å velge mellom, f.eks. Backroad Mapbooks Canada.

Hvis du går for premiumversjonen (koster $36 pr år), så kan du dessuten legge flere ulike kart oppå hverandre, og vha en slider kan du velge hvor synlig hvert lag skal være. Jeg bruker det en del ettersom Kartverkets kart ikke alltid er helt oppdatert på stier. Da legger jeg Opencyclemap oppå og gjør det halvgjennomsiktig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kln66 skrev:

Forresten tror jeg ikke du har valgt riktig kart. Canada Topo er tilgjengelig i gratisversjonen av Gaia, og der vises da vitterlig vann. 

 

 

Kart.png

Fikk det til nå :) Måtte bare legge til topo-kartet. for jeg var inne på den som het "meters" bare. Ser ut som steike gamle kart som er brukt da, men det er greit å kunne sjekke høydemetere og koller innover. 

image.thumb.png.b716cacaf5b188c75cda8daf2544a3e5.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.