Gå til innhold
Larsdx

Carvingpakke eller mer allround til nybegynner?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bakkeski til junior og da må også far i sving. Er som nybegynner å regne, dama er noe mer dreven. 

Om jeg får dreis på teknikken ser jeg for meg at det blir en god del turer i Tryvann og Hemsedal i løpet av sesongen. Skal få noen timer med instruktør straks det er forhold for bakkeski. 

Jeg er klar over at det normalt anbefales å kjøpe en rimelig carvingpakke til nybegynnere og det er vel det jeg i utgangspunktet har tenkt jeg også. Men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å få lyst til å prøve meg på noen enklere toppturer i løpet av vintersesongen. Vi skal for eksempel til et område i Sogn i jula hvor det ikke er tilgang på heis uten å ta ferge, men svært bra forhold for toppturer.

Kan jeg gå for en "allmountain"-pakke eller kommer det til å ødelegge mye i starten? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult lenke - logg inn for å se den, ja det er jo på en måte logisk det du skriver. 

På den andre siden: Det finnes tydeligvis en del all moutnain-pakker som skal være bra både til bakke og enklere toppturer. Da snakker vi naturligvis ikke haute route eller mange timers anmarsj. 

Jeg har også flere par langrennski, fatbike og flere andre vintersykler. Vet jeg sikkert bare kan kjøpe et par carvingski brukt og supplere seinere, men har en liten djevel i hodet som alltid vil ha noe nytt og fint. 

Merk også at det er allmountainski jeg vurderer som et alternativ til carving og ikke mer rendyrkede randonnegreier. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg ender opp med å være fornuftig og kjøpe disse brukt: 
Skjult lenke - logg inn for å se den

Også handle støvler og andre ting jeg trenger på markedet til Oslo sportslager. 

Da er nok tanken at jeg kan supplere med noe all mountain eller randonnee om jeg blir hekta. Bør jeg ha det i bakhodet når jeg kjøper støvler, eller må det da uansett bli to par?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det faktisk skoene Skjult lenke - logg inn for å se den anbefalte. Så får vi se om det dukker opp noe randoski i løpet av vinteren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden, men ville dere kjøpt sesongkort på Tryvann eller Varingkollen? Kjøretid blir omtrent det samme avhengig av rushtider, Nittedal litt billigere på grunn av bompenger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke særlig aktuelt å kjøre til Drammen, tar lang tid og mye bompenger. Drar heller til Trysil, Hafjell el Norefjell da.

Jeg er lite ute på kveldstid, har en ganske fleksibel hverdag. Så vil stort sett prøve å benytte tidspunktene med færrest folk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.