Gå til innhold
  • Bli medlem

Arc'teryx skallbukse. To bib, or not to bib....


turboms

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av skallbukse fra Arx'teryx nå i løpet av høsten en gang. 

Men jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg for å gå for en løsning med Bib eller ikke. 
For meg er det viktig at det er utrolig komfortabelt å gå i, med tung sekk, over lange avstander. 
Så for meg er det to hensyn som må taes; Komfort (lufting, vanntetthet og passform) og vekt. Jeg bruker Alpha SV jakke i dag, og ønsker ikke å fylle sekken med mer gram enn jeg må. 

Jeg ser for meg enten en beta SL uten bib: https://www.fjellsport.no/arc-teryx-beta-sl-pant-men-s-black-1.html?q=arcteryx beta sl
Vekt: 355g 

Eller en Beta SV med bib: https://www.fjellsport.no/arc-teryx-beta-sv-bib-men-s-black.html?q=arcteryx bib
Vekt 655g

Nå er jo SVen mer robust enn SL, men det er også mer stoff i en bib-løsning. 

Er det noen som har noen erfaringer å dele rundt dette? Jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår - Høst. 

Den skal være med "overalt" av type turer, men det er primært på lengre ekspedisjoner den er tiltenkt. Eksempelvis 30 dagers canada-ekspedisjon om halvannet år, og 20 dager på Nordkalotten neste år. 

Jeg bruker Alpha SV over, men jeg har erfart at man får mest juling på overkroppen dersom det regner og ikke er for mye vind, så jeg har i grunn ikke behov for en SV bukse, men mer en SL. 

Endret av Anders Holt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er meningen at buksen skal tas av og på ila dagen - ikke bib. Skal du ha den på hele tiden eller ferdes i snø etc - bib.

Bib er veldig praktisk til mange ting, men det mer styr med det når du skal ha av og på klær. Jeg bruker stort sett bare bib-bukser til aktiviteter i snø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anders Holt skrev:

Vår - Høst. 

Den skal være med "overalt" av type turer, men det er primært på lengre ekspedisjoner den er tiltenkt. Eksempelvis 30 dagers canada-ekspedisjon om halvannet år, og 20 dager på Nordkalotten neste år. 

Jeg bruker Alpha SV over, men jeg har erfart at man får mest juling på overkroppen dersom det regner og ikke er for mye vind, så jeg har i grunn ikke behov for en SV bukse, men mer en SL. 

Eg har ofte ikkje med anna enn stilongs og skall om eg skal vere lenge vekke, då ville eg definitivt hatt noko med ok slitestyrke, men ikkje bib i dei tre varme sesongane. 

Dersom du hovudsakleg går med vanleg turbukse og berre skal ha skall ved nedbør kan sl funke. 

Ut frå mine preferanser hadde eg truleg enda med ei Beta AR. Sl har ein tendens til kjapt å ende med å sjå ut som eg er sponsa av gaffa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.10.2019 den 15.41, Tessatroll skrev:

Eg har ofte ikkje med anna enn stilongs og skall om eg skal vere lenge vekke, då ville eg definitivt hatt noko med ok slitestyrke, men ikkje bib i dei tre varme sesongane. 

Dersom du hovudsakleg går med vanleg turbukse og berre skal ha skall ved nedbør kan sl funke. 

Ut frå mine preferanser hadde eg truleg enda med ei Beta AR. Sl har ein tendens til kjapt å ende med å sjå ut som eg er sponsa av gaffa.

Takk for tipset! Skal sjekke ut beta AR. 
Var i Colorado nå forrige uke, og stakk innom Arc'teryx outleten for å prøve ulike bukser, men de hadde ikke noenting inne omtrent. Så tenker en tur på Anton for å sjekke ut før jeg bestemmer meg. Men da legger Beta AR til på listen for å sjekke ut. i tillegg til Trollveggen og Beta SL. 

Dette blir et skallplagg som skal primært være i sekken og brukes når det trengs. På den 30 dagers turen i Canada jeg skal på, vil jeg gå med vanlig turbukse som er komfortabel og behagelig før jeg evt tar på skall når det bøtter ned

Endret av Anders Holt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.