Gå til innhold
  • Bli medlem

Gapahuk på Hardangervidda 2-4 uker?


Anbefalte innlegg

Hei,

hva mener folket om gapahuk pluss en liten tarp på en lengre tur på Hardangervidda (utenfor DNTstier).

Lengde på turen blir 2-4 uker. Periode kan bli  juni tom august.

 

Det er ikke meg men en jeg kjenner som mener at dette pluss en tarp med 2 vandrestaver som oppsett, skal holde greit, selv i storm. Hva tenker folket, noen som har erfaringer de kan dele? Jeg har anbefalt imot denne løsningen. 

Gapahuken som vurderes er denne samt en standard tarp.  

https://www.magasinet.no/dovrefjell-backpacker-pro-ii-gapahuk-gronn?fbclid=IwAR1aC-ArYGEQ382hGMWy1QhkQkdpfZZ8cIHv_-Qt9QlUp_KQe39TGV3buIc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
51 minutter siden, lilleauren skrev:

Det er ikke meg men en jeg kjenner som mener at dette pluss en tarp med 2 vandrestaver som oppsett, skal holde greit, selv i storm

Høres ikke veldig overbevisende ut på meg. Samt dette med myggen som nevnt ovenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilleauren skrev:

Denne veier 2 kg og er jo nærmest som et enduks telt uten fortelt (med eventuelle kondensutfordringer som kan følge av det med riktig værtype)

30325_1.jpg.4c99d5e04d6bdda90666a2b8f84c518c.jpg

30325_3.jpg.88f5006c330bc7c25cfd875aa94b4499.jpg

Myggnettingen bør forsåvidt holde myggen ute. Men hvorfor ikke gå for et telt innenfor samme vektområde?

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn gapahuk fra magasinet, billig sak, stoffet er bra nok, innfesting til barduner og plugfestter ikke bra nok, jeg har sydd forsterkninger og flere bardunfester/barduner, stengene er no tungt glasfiber ræl...ikke brukanes til det bruket du skiserer, ta med telt i samme vekt klasse heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2019 den 22.49, lilleauren skrev:

jeg er mer bekymra for vind og evt uvær som storm. hva mener dere om det?

Her er jeg enig med deg.

Dette oppsettet kan naturligvis gå fint dersom vedkommende får en uke med strålende vær og lite vind, men i løpet av 2-4 uker er det overveiende fare for noen døgn med skikkelig ruskevær. Det kan bli langt mer utrivelig..

Ser enkelte bruker tarp på vidda, min erfaring er vel at når jeg virkelig trenger en tarp der oppe, så blåser det for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.