Gå til innhold
tttime

Rødt eller grønt telt

Anbefalte innlegg

Jeg liker rødfargen, fotovennlig og pen å se på og ikke minst sikkerhet. Etter noen flotte innebilder av Unna i rød her på forumet, er jeg ikke i tvil lenger. Et rødt innemiljø vil gi meg søvnløse netter og mye uro :)

Sand eller grønt er verre å skille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rødt og gult innertelt gir et helt annet lys enn det mykere lyset fra sand og gult og grønt og gult. Jeg sier ikke at man ikke skal velge rødt telt, men for meg passer det ikke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Gittiamo skrev:

Oransje telt 👍🏻 Eventuelt rødt. 

Om man sliter med nerver når man sover så kan jeg anbefale sovemaske (eller buff som jeg har brukt om det er for mye lys) Da har man et pent telt og får sove godt. Problem løst 👍🏻 😁 

Noen på toget bruker slike sovemasker konsekvent 😁 Liker problemløsing. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ille at forskjellig syn på farger på telt skal bli så intens! 

Jeg velger den fargen som passer meg best og jeg respekter alle andre fargevalg.

Endret av Fotogubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, tubbs skrev:

Njaaa, at folk ikke er enige i farge på telt er vel heller en bagatell enn ille :)

Enig, innleggene bærer jo preg av det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, Gittiamo skrev:

Ja

Tråden ga meg et nytt perspektiv på farger på telt, ser hva som detter inn etterhvert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Terka skrev:

Så lenge man trives i eget telt så er det vel fritt frem ift farge og dekor?

20191005_174803.thumb.jpg.555a5d1c75d3256772b4de2ebf1eb890.jpg

Jeg bryr meg ihvertfall ikke om hva slags preferanser andre har for sine telt. (Det er vanskelig nok å velge eget telt. 😄)

Helt klart :) Har bare to kandidater å velge mellom nå, men teltvalg er ikke lett nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, uppis skrev:

Relevant for tråden eller ikke, jeg sliter med å få satt av tid til å komme meg ut. Alltid noe(n) som "forhindrer" meg til å dra ut i skogen. Fargen på teltet er ikke problemet. Det viktigste er vel å dra på tur. Har både røde, grønne, oransje og turkise telt, så det er ikke problemet. Jeg må innrømme at nytt utstyr kan være en ekstra motivasjon til å komme seg ut, men det er ikke helt bærekraftig i lengden... 

Enig! Har en tråd om dette, det du skriver om. Man kan komme deg på tur med billigere utstyr. Utstyret er verktøyet du trenger, men kan aldri erstatte turopplevelsen. Jeg hadde bare ett telt. Har aldri tidligere tatt meg råd til Hilleberg telt.

Hvis det er utstyret som drar deg ut og ikke selve turopplevelsen, er det ikke optimalt nei.

Endret av Fotogubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre noen utfordringer igjen for å komme på tur, men jobber med saken. Et rødt Soulo er ikke løsningen, men hjelper kanskje litt.

Endret av Fotogubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid mange gode poenger her på forumet, får en til å tenke over hva som er viktig og hva som ikke er viktig. Jeg har nok utstyr, skrev noe om at utstyret er verktøyet, men ikke den reelle turgleden. Må moderere meg litt da det går an å ha begge deler. Før elsket jeg å teste hvor mye dårlig vær teltet tålte og hvor mange minusgrader soveposen holdt, var faktisk en viktig del av turgleden.

Endret av Fotogubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Klodrik skrev:

Skulle ønske tresesongsteltene til Helsport kom i rødt.

Her representert ved Helsport Reinsfjell SL3 i photoshop-rødt, da jeg ønsket å se hvordan det ville se ut. 

Helsport_RED_S.jpg

Send bildet til Helsport? Fint bilde av et bra telt i storslagne omgivelser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Klodrik skrev:

Jo takk! Tenkte på å sende både grønt og rødt bilde til Helsport, da spesielt med en forespørsel om de kan produsere tresesongs i rødt. 

Epost med forespørsel om røde Superlight-telt er nå sendt avgårde. :) 

Supert! Hold oss gjerne orientert hvis de svarer deg :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult lenke - logg inn for å se denflott område og fin teltplass. Hvilket vann ligger du ved?
Edit: Vil tippe sydende av Ørteren? Gått fra Fagerheim? Spør fordi en slik tur er innenfor rekkevidde for noe late dager på vidda til sommeren :) 

Endret av Fotogubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Per Fredrik skrev:

Detter er sommer ""teltet" mitt. Hilleberg Tarp 5 og Hilleberg Mesh tent 1. Flott rød farge synes jeg. Lett og bære med seg og lite pakkevolum også.

T5MT1.thumb.JPG.b2c38d06752a544f0eb497961284b15e.JPG

Fungerer det bra? Har også kjøpt Mesh telt 1, men har Tarp 10 UL (2.9 x 3.5 meter). Den dekker mer når regnet kommer vannrett, men usikker. Tenkte det som lettvektsalternativ på ikke så vindfulle sommerdager. Totalvekt 1.1 kg frister, i tillegg til god lufting :)

Endret av Fotogubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, RoyN skrev:

Ikke at det behøver å ha noen betydning for valg av teltfarge, men rødpigmenter falmer visstnok fortere. Det er bare å se på litt tilårskomne røde biler som gjerne blir rosa med årene. 

Sant nok det! Skal ha teltet lenge, håper på at Soulo blir like slitt og falmet som mitt gamle Norrøna telt :) På solrike turer kan tarp over og foran teltet hjelpe, vil jeg tro. I tillegg et flott uteområde under tak :) 

Endret av Fotogubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, Pettit skrev:

8396 betalte jeg for rødt mot de 7899 sand koster.. var veldig i tvil om jeg ville ha det ene eller andre, men hadde en feeling mot rødt assa. og da var ikke den 500 lappen så ille. Spurte seif Fjellsport om jeg kunne får rødt til samme pris som sand men det var ikke mulig :)

God handel :)

Jeg har to nye telt med veil pris på ish 16 500kr hvor jeg har betalt 6 198kr for begge. 

På Soulo gikk på en smell til full pris, dvs 7 789kr (svir)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.