Gå til innhold
Megalep

Erfaringer med Soulo (Unna...)

Anbefalte innlegg

Jeg har eid en del enmannstelt. Av de jeg har hatt er Soulo det mest vindstabile og enkleste å slå opp. Begge deler teller mye. Angrer på at jeg solgte det i et anfall av lettvekthysteri en gang før jeg fikk barn. 

Teltet er sinnsykt vindstabilt. Stiv kuling merker du nesten ikke når det er slått skikkelig opp.

Eneste negative er at det kan bli litt klaustrofobisk om du blir liggende på grunn av dårlig vær og at det ikke er forsvarlig å koke mat inne i teltet, hvert fall for meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Luesveis skrev:

Hva tenker du på her - er forteltet for lite og avstanden til ytterduken for kort?     Jeg ser ikke problemer med å fyre med gass inne i teltet, i hvert fall ikke generelt.   En gang det blåste litt slik at ytterduken ved døra blafret noe, la jeg vannposen opp mot døra for å unngå at ytterduken skulle blåse inn mot brenneren.  Dessuten går det an å klipse av deler av innerteltet, for å kunne sette brenneren lenger inn i teltet.

Nå mente jeg å koke med bensinprimus i innerteltet. Fyring i forteltet går helt strålende. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok for gitt at folk skjønte jeg snakket om bensinbrenner i innertelt Skjult lenke - logg inn for å se den. Gassbrenner i Soulo skulle nok gått greit så lenge man passer på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport sporing

Outnorth.no Skittfiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.