Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Orre, små i størrelsen?


razzle

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille meg tur/fjellsko og synes Alfa Orre ser helt optimale ut for meg. Problemet er at jeg har store føtter, har brukt 48 ca før men når jeg har prøvd å finne meg sko de siste årene virker det som alle lager dem mindre i størrelsene(smalere tå ihvertfall) sånn at 49 er det jeg må ha. Skoene i 47/48 jeg har hatt lenge passer like fint ennå, selv de jeg knapt har brukt som garantert ikke er strekt ut. Så det er ikke føttene som har blitt større heller 😛

Shopping for min del begrenser seg til nettbutikker da det er langt mellom de som har slike størrelser der til og med, så prøving i butikk lar seg ikke gjøre. Alfa Orre stopper på 48, men er redd de skal være for trange i tærne pga at de har Alfa sin standard-lest og ikke XL-lest som det er i f.eks Walk King som jeg vet passer i 48. Noen som har/har prøvd Orre som kan si meg hvordan størrelsene er? Alternativet er Walk King Air men de blir nok litt for klumpete, klassisk fjellsko for bruket mitt da det blir mest turer i skog/sti og en fjelltur bare av og til.

 

Edit - Må legge til at frykten min bunner i at mine Alfa Bever Grip+ i 48 viste seg etter kort tid å egentlig være for trange i tåen, noe jeg ikke merket med en gang. Etter en tur på noen timer som førte til blå og til slutt manglende stortånegler etter noen dager, har jeg lite lyst til å oppleve det samme igjen. Mulig Bever Grip+ er eksepsjonelt trange?

Endret av razzle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.