Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til steder å stoppe på denne ruta


Datuma

Anbefalte innlegg

Nå står høstferien for døren og vi skal på tur. Jeg har laget en "rute" for hvor vi ønsker å dra, den begynner like ved Oslo, prøvde å sette kryss. Den er ikke hugget i stein. 

Vi har ni dager til rådighet og kjører bil. Vi er to voksne og små to barn.  Har med oss både telt og hengekøyer til alle sammen. Pluss sykler til barna. 

Vi har ikke mulighet å gå så veldig langt fra bilen grunnet sykdom. 1-1,5 km. Ca 500 meter i slengen. Ikke prøvd å gå lenger enn 1,5 km men det kan hende det går med mye hvile og pauser. 

Er det noen flotte steder på "ruta" jeg har tegnet inn? Vi er åpne for ubetjente hytter også, men da kanskje som en backupløsning hvis det blir mye regn siden vi bare tar med oss et 3 mannstelt og tarp. Dette er for å få vekta ned hos mannen som må bære nesten all bagasjen for alle siden min kropp ikke fungerer så godt. 

Screenshot_20190925_211218.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sommer var det mye veiarbeid rundt Hamar så kjør om Gjøvik til Lillehammer. Det er viktigere å ha god tid og stoppe når dere ser noe langs veien enn å ha mange mål.  

På e134 er det fint å kjøre sakte på gamleveien utenfor tunnelene. Ta noen sideveier, som ned til Ravnejuvet (100-200 meter fra veien) og Eidsborg stavkirke like ved veien i retning Dalen i Telemark. Gittiamo mener vel fjellheisen opp til Gaustatoppen, da må dere velge mellom veien om Kongsberg eller Rjukan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fjellheisen tenker jeg ungene kommer til å digge. Det var et godt tips. 

Hurum har vi også nylig vært, der var det veldig flott. 

Litt av moroa er å sitte med kartet å planlegge hvor man skal sammen ungene 

Ja var nylig i Hafjell og valgte feil vei oppover med tanke på veiarbeid. Det tok lang tid. 

Takk for tips 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over middels glad i å kjøre bil og har en lei tendens til å stoppe ved alle severdighetsskilter her :D NAF sin reiseplanlegger er fin, der kan man huke av og få opp alle naturopplevelser, nasjonalparker, utsiktspunkter etc. langs ruta man velger. Eksempel

Helvete naturpark i Espedalen, Låtefoss, Krossobanen (om dere likevel er i nærheten av Gaustadtoppen) 

obs. må gjøre litt nærmere undersøkelser ang. være, føreforhold på høyereliggende veier, åpningstider og slikt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.