Gå til innhold
  • Bli medlem

Vennefest, er det slik man behandler gjestene? (XXL)


zimwalker

Anbefalte innlegg

Ser at XXL nå har lagt "Therm-a-Rest NeoAir XTherm MAX Regular" i billigkroken(!) til kr 2000.  Med 25% "vennerabatt" blir jo det bare kr 1500,-.- Men whooops, hos prisjakt ser jeg at 9. september var prisen deres satt ned til kr 1750,-. Men den prisen ville jo sluttprisen ha blitt 1312,50 i dag. Er det en måte å behandle sine venner   kunder... eh gjester på da?! Joda, jeg ser at samme produkt koster kr 2699 hos Fjellsport nå, så en solid rabatt får man jo om man kjøper for 1500.  Men likevel, dette viser vel bare at de (med noen andre) har en tendens til å skru opp priser før de inviterer til fest. Intet nytt under solen dette, vet det, men blir nå likevel litt forbauset - eller kanskje litt flau på deres vegne - hver gang jeg ser det.

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder ikke bry meg om hva en butikk kaller en kampanje. Jeg bestemmer meg for hvilken pris jeg vil betale for et produkt, så venter jeg til jeg finner det produktet til den prisen.

Det er bare et flåsete nytt navn for «salg», laget for å gjøre oss husvarm. Jeg har fortsatt aldri kjøpt noe på vennefesten til XXL.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, fjellkaren skrev:

Men greia, @Fotogubbe er at Fjellsport har kronisk høye priser, så da blir ikke rabatten så stor allikevel..... Ja, @Bjørn J, vi bli alle lurt - de har tross alt tilbud for å tjene penger.

Jeg mener at Fjellsport hadde en del lavere veil priser enn mange andre for noen år tilbake. De er nå på nivå med de fleste andre, men har som du skriver økt rabattene sine. De tjener sikkert på det. Jeg handler sjelden hos konkurrenten i samme område, fordi prisene hos Fjellsport er mye bedre når de tilbyr så store rabatter, også på de nyeste modellene. Man må være prisbevisst for å ikke bli blendet av tilbudene. 

Jeg har handlet en god del på XXL til meget gode priser. Er ikke tro mot noen butikker, men mot lave priser.

Endret av Fotogubbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennefesten er fin på de produktene som "aldri" kommer på tilbud. jeg har kjøpt en hel del på vennefester. 

Men XXL er ikke noe bedre enn de andre. De oppererer med førpriser som ikke er reelle, de setter opp priser før de annonserer tilbud osv. Husker spesielt en episode i byttekøen etter jul. Personen foran meg hadde ikke kvittering og ville ha igjen xxl's veiledende pris. Jenta i byttedisken sa at den prisen har de aldri solgt varen for :) Stormberg som prøver å late som de er så redelige gjør akkurat det samme.

 

Det beste er å holde et øye med produktene man ønsker på typisk prisguide e.l. Der ser man jo også statistikk på hva den har blitt solgt for før. Og så er det jo greit å få et varsel når varen man har ventet på faller i pris.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priser går opp og ned hele tiden hos alle så en bør ta et søk og sjekke før en skal handle. XXL har jo kampnjer og restesalg som er bedre enn 25% jevnlig. 
Tenkte på det med vennefesten siden jeg var ute etter et par nye joggesko til løping på asfalt. Sjekket på nett og XXL hadde til 1599 og minus 25%. G sport skulle ha 1899 for samme sko. Stakk innom en Intersport like ved meg for å sjekke og fant mange restepaller og samme sko til 600. 
Mitt generelle intrykk er at normalpris hos XXL ofte er lavere enn hos andre men man får ikke rabatter normalt. 
Så kan de innimellom ha non rydding til helt latterlige priser. 
Skulle handle en oppgradering ti en sykkerulle jeg har her om dagen. Normalt koster det interface opp mot 2000. Kunne få  det på deal via kjente hos importør til ca 1500. Har latt det drøye siden det var sommer og jeg ikke bruker den. Sjekket her om dagen og XXL rydda tydeligvis på lageret og jeg fant den til kr 100 pluss 59 i frakt :-)
Så det lønner seg nok å planlegge innkjøp å sjekke priser over litt tid, handle gjerne i "motsatt sesong". 

Har ubrukte skistøvler og staver f.eks hjemme som var satt ned mye. Så er de der til noe av det jeg har er utslitt/istykker og jeg slipper hastehandle noe som da koster mye mer.

Endret av borgern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, kajakkpadler1 skrev:

Var innom XXL i går for å se etter nye fjellsko. Fant noen Garmont til 999,- i butikken, men de hadde ikke riktig str. Dro hjem, gikk på nettet og bestilte skoene i riktig str til 1189,- med venners-rabatten...Og det var ikke bare et restparti de hadde igjen i butikken visstnok...

Prisgaranti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, torese skrev:

Så har man fornøyd garanti! Man kan levere tilbake feks sko som ikke passer etter at man har brukt produktet/skoene noen dager. Denne garantien er verdt sin vekt i gull spesielt for oss som ikke har ubegrenset med kapital. 

Tore

Og det XXL gjør da, er å sende melding til sin grossist «feil på skoen», og så får de pengene tilbake for «feilvaren»... (Kilde: ansatt i sportsbutikk).

Dette er noe alle butikker kunne gjort, men bare XXL og noen andre utvalgte er kyniske nok til å utnytte seg av dette. «Du skal ikke lyve», mener jeg at det står ett sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, fightingfalcon skrev:

Jeg tenkte å kjøpe en Para Ranger på vennefesten. Denne kostet 4299,- fram til vennefesten. På vennefesten økte den til 4999,- 

Jeg synes det mye mer "ærlig" når prisgrunnlaget ikke endres, men heller størrelsen på rabattene. Da er det opp til kunden å kjøpe når kunden tror prisen er lavest eller lav nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 23.09, Fotogubbe skrev:

Jeg synes det er mye blest rundt vennefesten til XXL - er jo tross alt bare 25%. Se på Fjellsport som har kampanjer hele året, med rabatter på 40-50% på topp soveposer og masse annet snacks.

25% rabatt på allerede lave priser har virkelig vært avgjørende for min del. Både ved kjøp av fiskestang, trenigstøy og friluftsklær:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, fightingfalcon said:

Jeg tenkte å kjøpe en Para Ranger på vennefesten. Denne kostet 4299,- fram til vennefesten. På vennefesten økte den til 4999,- 

Para rangere må du vente litt på. Jeg har to ganger kjøpt den på venners tilbud men da har originalprisen vært 2990 og jeg har fått 25 prosent i tillegg. Da kom den på 2200. Kjøpte en til nå i juni. Som tidligere sagt må man følge med på prisene, men det gjelder alle butikkene. Jeg er heldig og er født med ganske god husk. Det hjelper godt i virvaret av mer eller mindre gode tilbud. Bergans wigglo gikk for 3200 nok denne gangen på xxl. Kan ikke huske å ha sett wigglo en så lavt. Jeg kjøpte en msr whisperilite universal til 1200 nok. Ikke verdens beste tilbud men bra nok. Fikk også en marker kingpin 10 til 2200 nok. Den som leter finner gull men man må bruke litt tid. 

Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på dette. Har skaffet med endel svært rimelig utstyr på XXL opp gjennom årene. Men man må følge med på prisene (som i andre butikker). Og ofte merker ikke XXL at prisene er nedsatt med tilbud etc. Man må rett å slett "være i markedet og følge med". 

Endel litt brukt utstyr som er levert inn på "100& fornøyd-garanti" selges også av og til med veldig gode rabatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, RoyN said:

Kan skrive under på dette. Har skaffet med endel svært rimelig utstyr på XXL opp gjennom årene. Men man må følge med på prisene (som i andre butikker). Og ofte merker ikke XXL at prisene er nedsatt med tilbud etc. Man må rett å slett "være i markedet og følge med". 

Endel litt brukt utstyr som er levert inn på "100& fornøyd-garanti" selges også av og til med veldig gode rabatter. 

Støtter dette selv. Handlet på XXL mange ganger til meget gode priser, og alt i alt sparte en del tusen kroner. Som du sier, det handler om å følge med.
Dette med å følge med er kanskje kravstort, og mange føyer seg vel egentlig bare inn under "jeg vil ha det rett i fanget uten innsats og jeg vil helst ha det nå". 

Endret av Roaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.