Gå til innhold
  • Bli medlem

Kutte underlag?


Fotogubbe

Anbefalte innlegg

Er det en god idé å kutte av en del av Therm A Rest Z-Lite SOL? https://www.vpg.no/therm-a-rest/149539/therm-a-rest-z-lite-sol-limon-silver-regular?channable=e75947.MTQ5NTM5&gclid=EAIaIQobChMI8or_iOHp5AIVU6qaCh3Iqg0REAYYBCABEgKl7vD_BwE Tenkt bruk under oppblåsbart UL-underlag. Belasningen på underlaget er vel størst fra skuldrene til rett under ræva, tenker å kutte av litt under 1/3. Får da en litt stor sitteplate og et funksjonelt underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en Mammut Alpine UL i full lengde. 135gram. Da har jeg en kriseløsning om det oppblåsbare sier pang+noe å sitte og ligge på utenfor teltet. Av "hovedunderlag" varierer jeg ut fra hvor lett vs komfortabelt det skal være. Skal jeg langt tar jeg bare med et kort Thermarest neo air i tillegg. (Som stopper rett under ræva). Før brukte jeg Thermarest ridge rest som nød/ekstra underlag, men er jo faktisk ikke veldig lett. 

 

Screenshot_20190924-193131.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fotogubbe skrev:

Jeg tenker å ta 4 deler (52 cm) Får da sitteplate på 51 x 52 cm og resten av underlaget 51 x 131 cm.

Akkurat hva jeg har gjort. Fungerer helt suverent. Veier underlaget til ca. 300g da. Akseptabelt både vekt og volummessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et som er delt i et 6 ledd og et 8 ledd, og ett helt. Bruker det på 6 ledd mye på tur alene (backup til oppblåsbart, og sitteunderlag på dagen), eller med andre som har med eget, og det på 8 hvis vi drar to stk. i familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.