Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompresjonssekk eller vakuumpose til komprimering av telt?


Sjoerd

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en Marmot Limelight 3P telt, og siden den viser seg å være ganske stort så ønsker jeg å komprimere teltet neste gang jeg er på tur. 
Jeg har tidligere brukt vakuumposer (se bilde) til f. eks. klær, så jeg hadde egentlig tenkt å bruke samme løsningen denne gangen. Men så har jeg nå ogsa funnet 'profesjonelle' kompresjonssekker på nettet, som ser litt stødigere ut og enklere å håndtere på tur. Vakuumposer er for sårbare kanskje.

Hva er deres erfaringer med slike ting? Noen gode tips? Er det annet utstyr jeg bør vurdere?

Takk!

kompresjon.jpg

vakuum.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, kajakkpadler1 skrev:

Jeg har begynt å bruke disse: http://www.exped.com/norway/en/product-category/packsacks/waterproof-compression-bag-m-blue, blant annet til et Marmot 3p telt. Synes de blir litt lettere å pakke ned i sekken enn kompresjonsposer som komprimerer i "høyden".

Jeg bruker også disse, på det aller meste av myke ting. De er så mye lettere å pakke med enn runde klumper. Med det at de er avlange kan de fortsatt bøyes litt til. Men vær forsiktig at du ikke komprimerer for mye med dem, det kan jo komprimeres veldig hardt når man har ventil. (Ta lufta ut i flere omganger.) Det er praktisk med klær og sånt, men med telt som har glidelåser og kjempetynn duk så kan det være fare for skade. Jeg tror det må ha vært sånn jeg fikk skade på mitt telt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.