Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsekk med avtagbar dagstursekk inkl (som topplokk?)


FranzJosef

Anbefalte innlegg

Husker Monsen viste noe slikt i et program. Det høres jo genialt ut. Tenker ofte på å ta med en ekstra liten sekk for dagsturer, men dropper det hver gang for det tar for mye ekstra vekt og ikke minst plass. Men Monsen testet en sekk der man kunne ta av en del som ble til en dagstursekk, så utrolig smart ut. Tror det var topplokket som var slik. Dette ble testet i et program av de 6 der han er i Norge, sannsynligvis nordpå.

Noen som vet hvilken sekk jeg snakker om? Den var utrolig dyr. Andre sekker som har tilsvarende løsninger? Veldig gjerne litt rimeligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Osprey Crescent (110 liter). Denne har både en liten sekk foran og topplokk som er avtagbart. Sekken er relativt liten, mens det er god plass i topplokket. Sekken fungerer slik at du stapper alt av reimer inni den før den festes på forsiden av sekken. Topplokket kan dras av og det skjules da et hoftebelte på undersiden av lokket, slik at topplokket kan fungere som en stor rumpetaske. Sekken for øvrig er svært god, med solide konstruksjoner, god bærecomfort og et helt fantastisk hoftebelte. Noe stiv pris, men, men...

Kan bla.a. kjøpes på www.sportsnett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Jeg har en "Berghaus Cyclops II Vulcan", en meget god sekk, men litt tung, nesten 3 kg. Den har to sidelommer festet med glidelås og som derfor lett kan tas av og kobles sammen (med glidelåsene) til en dagstursekk. Bæreremmer følger med. Sekken (de to sidelommene) har tilsammen et volum på godt opp i mot 10 liter. (Har ikke målt volumet).

OK som "dagstursekk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

bergans alpinist escape 130l har muligheten til ekstra stort topplokk som kan bygges om til dagstursekk, sidelommene kan bygges om til dagstursekk, og du kan få kjøpt med en dagstur sekk som du kan montere inn nederst i storsekken. jeg har sekken selv og er kjempefornøyd! den er ganske dyr, men værdt hver eneste krone!

http://www.bergans.no/sider/start.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.