Gå til innhold
  • Bli medlem
  1. REJOHN

REJOHN

2. Blindgjenger

Blindgjenger

• Lignende innhold

• Av Sherpas
      Jeg er på jakt etter nye fjellsko. Har de siste seks åra gått i et par La Sportiva Cube, temmelig ukomfortable og passer egentlig ikke min fot, får blå stortå hele tiden, og bare gleder meg til å få de av etter en 8-10 timers tur. Men de gjør jobben bra på brevandring med stegjern, og i bratt steinur. 

Er i startfasen her, så har bare prøvd Alfa Walk King på foten i butikk, virket ganske ok faktisk.. Har ganske brede føtter, og sliter som sagt med vonde og blå tær etter turene i fjellheimen. Går mye i Jotunheimen, så det blir endel av disse 9-10 timers turene med tung sekk i steinur, på brevandring, og røffe forhold. 

På listen over fjellsko jeg skal prøve er som nevnt Alfa Walk King, Alfa Glittertind, Crispi Scarven, og Scarpa Kinesis. Om noen har erfaringer med disse skoa, eller har andre tips som kunne passet her så er jeg veldig takknemlig for kommentarer.
    • Av SRosenborg
      Jeg er på utkikk etter en tursko med god ankelstøtte og til bred forfot. Jeg har prøvd en god del fjellsko, men synes disse blir noe tunge til mitt bruk. Kortere toppturer, 1-3 timer på sti er ofte det jeg går mest i. De skoene som foreløpig har passet best er Crispi Skarven og Alfa Walk Queen. Eneste minus på Alfa Walk Queen er at de presser på innsiden av foten, ved ankelkulen (har ikke prøvd lightversjonen) . Begge skoene opplever jeg som tunge fjellsko, men har den ankelstøtten jeg trenger. Noen som har andre tips til lettere tursko og ikke tunge fjellsko? 
      Vært inne på tanken på Alfa Mesa Perform, men ikke prøvd de. Ønsker også sko som ikke er så fargesprakende 😅
    • Av Dave_12
      Hei, Har dere erfaring med Crispi Fjellstøvel Valdres GTX? Anbefalt? Tenkte å bruke fisketur hvor det er mye Myr, fjelltur og kanskje i vinter?
    • Av Anders Eriksen
      Kjøpte Crispi Briksdalen fjellsko for ca ett år siden, dette er jo sko med en ganske høy pris. Nå ser jeg at gummitupoen begynner å løsne på begge skoa. Har ikke blitt brukt så mye, og heller ikke blitt båltørket eller lignende. Opplevde samme problemene med Crispi skarven skoa jeg hadde tidligere. Kjenner den slitestyrken til Crispi begynner å irritere meg. Bør jeg reklamere på dette, eller prøve å lime selv? I så fall hvilken lim bruker jeg på noe sånt? Legger med bilde
      Noen andre som har Briksdalen skoa og opplevd det samme?

• Av TL
      Hei, 
      Har søkt litt både her på FF og ellers angående fjellstøvler, men har ikke konkludert ennå.
      Jeg er på utkikk etter gode allround-støvler som skal brukes i variert terreng (toppturer/ ukesturer med tung sekk/ enkle dagsturer i skogsterreng, osv.).
      Fjellstøvlene må ha god støtte rundt anklene og solid såle med godt grep.
      Vekt er underordnet. Mye viktigere er at de tåler stor belastning.
      Håper å holde meg under kr. 2000,-, men ikke en absolutt grense.
      Tips?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.