Gå til innhold
  • Bli medlem

Ferdsel ved Finse/Hardangerjøkulen


Bård B

Anbefalte innlegg

Planlegger en helgetur på fjellet eller marka nå i september/oktober. Området rundt Finse og Hardangerjøkulen frister, men så begynte vi å tenke på mulig jakt i området og at det kanskje ikke var den beste tiden og ferdes i dette området...? Er det lite populært og ferdes i områder på fjellet hvor det foregår jakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det pr nå er vinter på Finse og flere andre steder i Sør-Norge. På Finse skal det regne/snø mye i dag, og snø mandag og tirsdag (litt under 0). På Yr sitt sannsynlighetsvarsel mer nedbør mot helgen. Ser at det også er snø over Hardangervidda. Mindre på Haukeli/Ulevå.

Jeg hadde også tenkt tur en lett tur i månedsskiftet men ser an utover. Trolig best å innstille seg på tur i lavereliggende strøk. Blefjell frister mest. Imingfjell er også bart men alltid forblåst. Gaustatoppen er veldig folksom på denne tiden. Har campet langs veien og sniffet eksos, gir ikke akkurat fjellfølelse. 

Formen er ræva men kanskje jeg kan komme meg opp på Store-Ble. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fotogubbe skrev:

Ser at det pr nå er vinter på Finse og flere andre steder i Sør-Norge. På Finse skal det regne/snø mye i dag, og snø mandag og tirsdag (litt under 0). På Yr sitt sannsynlighetsvarsel mer nedbør mot helgen. Ser at det også er snø over Hardangervidda. Mindre på Haukeli/Ulevå.

Jeg hadde også tenkt tur en lett tur i månedsskiftet men ser an utover. Trolig best å innstille seg på tur i lavereliggende strøk. Blefjell frister mest. Imingfjell er også bart men alltid forblåst. Gaustatoppen er veldig folksom på denne tiden. Har campet langs veien og sniffet eksos, gir ikke akkurat fjellfølelse. 

Formen er ræva men kanskje jeg kan komme meg opp på Store-Ble. 

Det satte en endring i planene, det er noen uker til turen, men ser ut som vi legger oss lavere i landet gitt. Sånn som været er der nå ser det hverken ut som skitur eller fottur er spesielt hyggelig. Ligger an til en sesongavslutning i marka/skogsterreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farlig å dra til Finse under jakta. Det er jegernes ansvar å holde deg trygg og ikke være til sjenanse.

Her er bilde fra i går, ikke så lang fra Jøkulen. Da hadde det løyet fra 25 til 15 sekundmeter, og det var mulig å få jakta litt. 

IMG_2651.thumb.JPG.69fb5981de45e64b1933dcbb9fbe81ec.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.