Gå til innhold
  • Bli medlem

Tarp / Footprint, 2 fluer i en smekk ?


Martin Dahl

Anbefalte innlegg

Hallohallo.

Nylig anskaffet meg et Robens Goldcrest 2 telt som antakeligvis blir mitt førstevalg en stund. I motsetning til de andre teltene jeg har fulgte det ikke med noen footprint, finner heller ingen originale på nettet. Samtidig tenkte jeg at jeg også skulle hatt en både lettere og mindre tarp enn 4x3 meteren jeg har nå.

💡Kan ikke tenke meg hvorfor det skulle vært en dårlig Idé med en duk som kan brukes enten som footprint eller tarp, alt etter forholdene ?💡

Noen som vet om noen som tar på seg slike prosjekt (Ville det kostet mer enn det smaker?)

Eventuelt fremgangsmåte på et sånt prosjekt ?

Takker for alle svar.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første jeg tenker er at det lett kan komme små hull i tarpen når du skal bruke den som footprint også. Litt dumt de gangene du trenger tak over hodet som ikke lekker. 

Dessuten er vel poenget med små lettvektstelt at de skal være lette? En bunnduk vil straks dra opp vekten til å nærme seg 2 kg? 

Har forresten vært nysgjerrig på robens goldcrest 2 selv. Et spennende alternativ til helsport ringstind. Del gjerne dine erfaringer med dette teltet👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rab siltarp så meget interessant ut! Ser ut som det må importeres da.

Har bare hatt et par netter i goldcrestet, hvorav en med mye regn, men sålangt har jeg ikke noe negativt å si om det. Lett å sette opp, romslig innertelt, samt grei plass i det største forteltet for kaffekoking o.l. Mye smarte løsninger. Pakkstørrelsen er i tillegg mindre enn 1-mannsteltet mitt!

Jeg fikk det for en kjempepris av en kar som solgte privat, men om det er verdt 4-6 000,- som jeg finner det for på nett er for tidlig for meg og si hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.