Gå til innhold
  • Bli medlem

Ridetur i Tydal


Fomle

Anbefalte innlegg

For 3. år på rad har jeg vært på fjellridning i Tydalsområdet. Definitivt godt for sjela, og kroppen blir nok bra den også. Siden jeg ikke rir jevnlig så blir jeg påminnet om en del sovende muskler. Gangsperr!!!

Turen gikk over 3 dager. Ca 2 mil dag 1 og 3,    muligens litt kortere dag 2. Vi opplevde variert terreng. Dels høyfjell, dels skogkledde lier og små skogsveier. Mye reinsdyr å se, og en og annen rype flakset opp. Når man ser en rekke små, stødige og tålmodige islandshester traske over lyngheiene i en pent ordnet rekke og det eneste som høres er susingen av vind og klapring av hover blir man rent andektig til sinns. Og når kaffebålet er tent i lunchpausen og turdeltakerne sitter henslengt rundt mens hestene går omkring og beiter senker roen seg over bystressede skuldre.

 

6C12CF1F-D91E-4832-A80E-366153F2DEC7.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, Gittiamo skrev:

Hest er best til fjells 😍 

Det er virkelig en magisk måte å oppleve fjell og vidder på. 

Absolutt. Jeg hadde ikke ridd på 40 år (og knapt nok da heller) første gang jeg meldte meg på en slik tur, men det gav mersmak. Det virker liksom så "riktig" med hester ute i fjellet og ikke inne på en trang ridebane. Og som rytter får man opplevd så mye mer enn om man hadde gått på egne to ben, tror jeg. Dels fordi man rekker over større områder og dels (men dette er noe jeg tror og ikke vet) for at andre dyr våger seg nærmere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.