Gå til innhold
  • Bli medlem

Rab Andes / Expedition soveposer


Terka

Anbefalte innlegg

Annonse

Alle kan publisere en test, eller brukererfaring, men hvem kan man stole på?

Jeg legger minst vekt på de som klager på at soveposen er kald lenge før forventet temp er oppnådd. 

Jeg legger mer vekt på de brukererfaringer som går på andre faktorer, som dunfordeling etter en god del netter, ytterstoff, motstand mot fukt, passform og størrelse etc. Og de som også kommer med cons til sitt nyinnkjøpte vidunder. Er det mange brukererfaringer, leser jeg gjerne bare de dårligere for å finne er "rød tråd". Det er mye jeg ikke blir klok på når jeg leser, som hvordan kan noen fryse ved -5 mens andre har det varmt i -25 med samme soveposen.

Har ingen erfaring med de posene du nevner i ditt innlegg.

Endret av Fotogubbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tidligere rab andes 800 og solgte denne etter noen måneder da jeg selv ikke syntes den holdt mål når det gjaldt lovet temperaturgrense. På posen stod det "rab sleep limit -22c". Selv frøs jeg da gradstokken bikket minus 13-14 c. Syntes også det lett oppstod områder hvor dun var totalt fraværende. Oppgraderte til rab andes 1000. Selv om jeg ikke har fått testet denne i veldig lave temperaturer enda synes jeg den virker langt mindre utsatt for kuldebroer grunnet den økte dunmengden. Vil få testet denne godt til vinteren, så kan evt komme med en grundigere tilbakemelding da.  

Forøvrig er begge posene svært gjennomførte når det kommer til valg av materialer, og helhetsutrykket når det gjelder kvalitet er meget godt. 

Endret av KS10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei KS10!

Jeg vurderer Rab Andes 1000 på tilbud til 5399kr. Forstod det slik du byttet en 800 med en 1000 og lurte på om du har gjort deg opp noen meninger eller erfaringer med Andes 1000?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lepra said:

Hei KS10!

Jeg vurderer Rab Andes 1000 på tilbud til 5399kr. Forstod det slik du byttet en 800 med en 1000 og lurte på om du har gjort deg opp noen meninger eller erfaringer med Andes 1000?

Takknemlig for svar!

Hei. Har brukt posen en stund nå og alt i alt er jeg veldig fornøyd. Kvalitetsfølelsen er helt topp, dunfordelingen er bra og posen har holdt meg varm ned til parogtyve minus (målt utenfor teltet) i ullundertøy. 

Hvor varm man holder seg vil jo avhenge av svært mange faktorer (alder, muskel- og fettmasse, bekledning, matinntak etc.). Har det vært skikkelig kaldt har jeg supplert med varmeflaske og ekstra klær. Da har jeg klar meg fint meg utetemperatur som har nærma seg 30 blå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for rask tilbakemelding!

Tenkte mest på kvalitet og dunfordeling som du skriver. Temperaturveiledning er vanskelig. Kuldeterskel er nok individuell og erfaring spiller vel også inn.

Supert å få tilbakemelding fra en som har prøvd ut posen skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.