Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelltur fra 22/12 til 27/12


Fotogubbe

Anbefalte innlegg

Jeg kjører samme løpet i jula som deg Fotogubbe. Brukte tidligere å tenke alt for mye på hva andre mente om valgene jeg tok og hva de måtte tenke om meg. Nå driter jeg loddrett i hva alle andre A4-mennesker mener og lever kjempegodt med mine egne valg. Ser frem til å kose meg i teltet på julaften. Har også flere alternativer på blokka avhengig av hvordan vær/ is og vann er. Hardangervidda med start på Dyranut, Femundsmarka om skiføret er akseptabelt og nærliggende skog om alt skulle gå tits-up :) 

Endret av Emanuel Desperados
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
31 minutter siden, Emanuel Desperados skrev:

Jeg kjører samme løpet i jula som deg Fotogubbe. Brukte tidligere å tenke alt for mye på hva andre mente om valgene jeg tok og hva de måtte tenke om meg. Nå driter jeg loddrett i hva alle andre A4-mennesker mener og lever kjempegodt med mine egne valg. Ser frem til å kose meg i teltet på julaften. Har også flere alternativer på blokka avhengig av hvordan vær/ is og vann er. Hardangervidda med start på Dyranut, Femundsmarka om skiføret er akseptabelt og nærliggende skog om alt skulle gå tits-up :) 

Jeg kjenner at jeg ikke lyst til å ha folk på besøk i julen, eller dra på besøk. Å sitte alene hjemme er for så vidt helt ok, men det jeg virkelig vil er å dra på tur. Kunne kose meg i teltet og nyte en stille jul. Jeg sliter med dørstokkmila av flere grunner, men når jeg først kommer meg på tur blir det alltid bra.

- det beste jeg kan gjøre er å bruke det bra turutstyret jeg har og ha noen flotte dager i skogen eller på fjellet

- det verste jeg kan gjøre er å sitte hjemme å tenke på det utstyret som jeg ikke fikk brukt

Har kommet langt i planleggingen : ) 

Takk for innlegget ditt @Emanuel Desperados :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fotogubbe skrev:

Har et telt med fire kryssende buer som skal tåle en støyt. Soulo  tror jeg blir litt i minste laget for fem dager i ro, mulig det går.

Jeg har tidligere mange vinternetter i Finse-traktene. Har til nå ikke måtte søke ly, men man vet aldri. 

Hvilket telt snakker du om her?      Soulo er et fint telt, men jeg ville tatt noe mer romslig for en tur med mye tid i teltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å bruke en pose med T-limit -12 (MH Phantom 850 cuin) dersom jeg velger skogen. Jeg må se an været som blir meldt før sovepose velges. Bruker er STS Reactor utvendig på posen, gjør ikke så veldig mye annet enn å ta av for det meste av kondensen (mulig den gir maks 2 grader). Har varmeflaske ved behov.

Endret av Fotogubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fotogubbe skrev:

Nok en søvnløs natt grunnet smerter, samt nummenhet i beinet :( Snømåking var det som skulle til. Jeg vil på vintertur, men viljen er større enn evnen. Har bygd meg et luftslott. Best å innse faktum. 

Ahh, kjipt! Finn en løsning på foten din, så kanskje det blir tur etterhvert :)  Tror det blir en kjip tur med så store smerter, med mindre man kan dope de vekk en helg.

Ønsker deg god bedring.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da blir det en juletur light – bedre det enn å ikke dra. Det eneste som muligens kan ødelegge turen er regnvær 😂 Håper på tørre og kalde forhold.

Å feire en tradisjonsrik jul er ikke et alternativ. Tenker å dra fra 23/12 til 26/12 – får da tre netter i skogen. Velger å overnatte i hengekøye eller under tarp. Det å nyte en stille jul i naturen, med god mat og godt drikke er formålet med turen. 

Endret av Fotogubbe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.