Gå til innhold
børt-erik

Telt - det evige spørsmål

Anbefalte innlegg

1 time siden, Terje78 skrev:

Fristende saker, men når jeg ikke bruker gåstaver kommer det jo på litt vekt.

Du kan jo også sette opp teltet med karbonstengene zpacks selger, de veier 71g. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, ketilring skrev:

Du kan jo også sette opp teltet med karbonstengene zpacks selger, de veier 71g. :)

Ja det må vi kunne kalle lett😊👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Kristian J. Vabø skrev:

For de som ikke har Unna og vurderer det, og lurer litt på plass mellom inner og yttertelt med åpningen, så knipset jeg masse bilder av det på turen til Hardangervidda i August..

Dette så jo veldig bra ut det! 😊 Jeg får vel ut å prøve Unna-teltet mitt snart tror jeg.. 😄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Humbug skrev:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Vær ærlig nå: ryddet du før du tok bilde eller ser det alltid sånn ut i teltet ditt?

Ser nok som regel ganske ryddig ut i teltet mitt altså 😊 Liker å ha god oversikt og orden, da vet man hvor ting er når man skal ha det. 

Men nå er jo jeg over snittet ordensmenneske, så er nok kanskje derfor. Du kan evt søke opp en tråd ang system i turutstyr, da vil du se et snev av OCD der og. Husker ikke helt hva tråden het og gidder ikke søke den opp nå på mobilen, som jeg hater å bruke til nettsurfing og forumskriving😋

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til info og for nygjerrigheten: kom over Skjult lenke - logg inn for å se den som ligner veldig på Unna. Innerteltet er smalere slik at man får fortelt og det veier 1.35 kg, kanskje dårligere ventilasjon. Men.. Står ikke veldig mye på siden...

Endret av Julie_G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, Julie_G skrev:

Bare til info og for nygjerrigheten: kom over Skjult lenke - logg inn for å se den som ligner veldig på Unna. Innerteltet er smalere slik at man får fortelt og det veier 1.35 kg, kanskje dårligere ventilasjon. Men.. Står ikke veldig mye på siden...

De har også dette teltet i DCF-versjon!

De har en håndfull andre telt også, under Products.

Noen som har erfaring med Trekkertents? Skotsk selskap ser det ut til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Humbug skrev:

Vær ærlig nå: ryddet du før du tok bilde eller ser det alltid sånn ut i teltet ditt?

My thoughts exactly 😄 imponerende orden du har, Skjult lenke - logg inn for å se den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy f...

Tror jeg har sett på flere tusen telt, i alle fall så føles det slik ut.  Virker jo det er vanskeligere å bestemme seg for telt enn bil jo!

Har vel kommet til at det står mellom Lofoten og Zpacks duplex med freestanding kit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før var det mulig å ligge ganske nær bilen, men nå i dag er det overfylt med bobiler. Planen min om å ligge ganske nær bilen og i tillegg ha villmarksfølelse virker utopisk.

Må komme meg lenger vekk fra slike steder, så et lett og solid telt er noe jeg vurderer. Jeg har aldri vurdert Hilleberg Akto, men sett bilder og snutter av teltet. Det ligger mange fine bilder og snutter av teltet flere steder. Soulo ser jeg på som for tungt og ikke særlig større. Unna vektmessig er nesten som Soulo, og en god del større soveplass.

Får søke opp mer info og erfaringer med Akto. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Fotogubbe skrev:

Før var det mulig å ligge ganske nær bilen, men nå i dag er det overfylt med bobiler. Planen min om å ligge ganske nær bilen og i tillegg ha villmarksfølelse virker utopisk.

Det er jo litt sort-hvit tankegang.

Jeg f.eks. gidder ikke gå steder som Besseggen fordi det er for mye folk der, men det finnes mange andre steder med mindre folk. Mange fine steder nær veier uten campingbiler også  🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider