Gå til innhold
  • Bli medlem

Laktosefritt melkepulver??


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes laktosefritt melkepulver? Tenkt bruk er oppi posen med 5-minutters risgrøt, slik at man bare tilsetter vann og koker.

Det finnes NAN1 hypoallergenisk på apoteket, den er sikkert grei til den bruken. Andre alternativ?

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser nå at den heller ikke var laktosefri. Det er ene jentungen som ikke tåler laktose.

Eneste løsningen jeg har funnet hittil er å erstatte halvparten av melken med vann, og bruke laktosefri H-melk. Smaker nesten ikke forskjell, så blir det halvparten av melken å bære på. (Jeg heller melken på en thermos, slik at den holder seg til neste dag uten å bli sur).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
9 minutter siden, Datuma skrev:

https://www.apotek1.no/produkter/neocate-lcp-pulv-853351p

 

Vi brukte denne til vårt barn som hadde melkeallergi. 

550kr, spørs på smaken....

Tror rett og slett jeg må satse på ting uten melk, eller en 0,5 liters thermos med laktosefri helmelk. Risgrøt blir like god om man bruker halvparten vann og halvparten melk, som bare melk. Jeg bruker selv en skje coffemate til slikt til meg selv, den er svært god til matlaging, men full av laktose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.