Gå til innhold
  1. Fotogubbe

Fotogubbe

2. tubbs

tubbs

• Lignende innhold

• Av termos88
      Hei
      Har nettopp gått til innkjøp av eit Bergans Wiglo lt4. Funderer på om det er muleg å pakke det i mindre kompresjonsposer, altså stappe teltet for at det skal ta mindre plass. Er usikker på om det kan skade teltet på nokon måte? Erfaringar mottas med takk! 
    • Av Håvard_74
      Hei! Jeg vil anskaffe meg et superlett 3-sesongers 2-manns telt, men for å spare vekt lurer jeg på om skal gå for et uten stormmatter. Teltet skal brukes i høyfjellet.  
      Erfaringer med dette og hva anbefaler dere?
    • Av Diger Jotne
      Hvor stor er den faktiske forskjellen mellom de mest vanlige merkene på det Norske markedet?
      Hva utgjør forskjellen? bedre material valg som gir sterkere lettere osv? Flere/bedre funksjoner/løsninger?
      Hvor merkbart er dette for en vanlig sluttbruker? Gir visse telt status innafor miljøet?
      Jeg har et Bergans Trillemarka 2, ikke mye brukt da tarp og bivy har vært overnattings valget så langt. Om jeg da kun ser på bilder så er det jo ganske så likt et Hilleberg Anjan 2 Her er jo pris forskjellen såpass stor at jeg lurer rett og slett hva er det jeg betaler for om jeg hadde kjøpt meg et Hilleberg telt.
      Ser jo at det er en vektforskjell 2540 vs 1700
    • Av suprfort
      Beklager å lage enda en telt-tråd, men jeg skal prøve å være så konkret som mulig så vi slipper å diskutere så veldig mange alternativer. 
      Har Helsport og Hilleberg fra før, og synes Hilleberg er noen knepp opp kvalitetsmessig. Da Helsport bestemte seg for å legge ned i Trondheim og flytte sørover ble valget enda enklere; det neste teltet blir Hilleberg. Men hvilket? 
      Bruksområde: Vår-, sommer- og høstturer med ett barn. Ikke høyfjell, men litt åpne områder på fjellet blir det nok. For lokalkjente kan typisk bruk være Tovatna i Storlidalen, en eller annen plass inne i Jøldalen, eller områdene ved foten av Blåhø i Gjevilvassdalen.  Vekt: Jeg vil ha et så lett telt som mulig, men vil ikke ha et telt som er så tynt og skjørt at jeg er redd for å ødelegge det. Har prøvd superlightserien til Helsport, og det synes jeg ble for skjørt.  Tunnel/kuppel: Ideelt sett kuppel som kan stå alene, men ser det fort betyr mer vekt. Ikke avgjørende kriterie.  Det står mellom disse 2 (3) teltene: 
      Nallo 2. Red label (helårs), tunnel, kerlon 1200-stoff, 2,4 kilo. Anjan 2. Yellow label (tresesongs), tunnel, kerlon 1000-stoff, 1,8 kg.  Allak 2. Red label (helårs), kuppel, kerlon 1200-stoff, 3,3 kg. Allak utgår antakelig på grunn av vekt, selv om det er selvstående. 600 gram skiller de to andre. Er det verdt de ekstra grammene for å få et litt mer robust telt? De ser identiske ut når det gjelder grunnflate og høyde. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.