Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til sovepose


Datuma

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en dunpose. Jeg ønsker comfor temp på rundt - 10 for dame. Jeg er frossen av meg. 

Har en syntet - 7 nå og syns den er passe i telt når det er rundt 5 pluss. 

Jeg vil kunne sove i hengekøye ned til rundt 0 grader og tenker at - 10 da blir fint. 

Vekt rundt en kg hadde vært fint og helst ikke alt for dyr. 

Har testet rab ascent 900, men likte ikke helt hvordan duna kjentes ut, pluss at jeg syns fotboksen ikke passet meg. 

Har også testet mountain hardwear rook og syns den var god både i fasong og hvordan posen kjentes ut. 

Disse to posene har oppgitt samme dunkvalitet, syns personlig at rook kjentes bedre ut. Men jeg er langt ifra noen ekspert. 

Helsport Rago winter Ultralight er også oppe til vurdering. Men skulle gjerne prøvd posen før jeg evt bestilte siden jeg er kresen på fotboksen. 

Andre tips jeg ikke vet om? 

Mountain hardware rook står øverst på lista mi for øyeblikket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp bestilt Rab Neutrino 800, den var til halv pris på FS og jeg synes den hadde en god varme/pris/vekt-pakke. Men har ikke fått testet den ennå, kom i posten for et par dager siden. 

Kikket også på Rago Winter ultralight som lå på Helsport Outlet, men den ble litt kort for meg. Men synes den så bra ut (men det var bare førsteinntrykk på nett, har ikke sett den in real life). 

 

Endret av varmtvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fotogubbe skrev:

Hva med en Warmpeace Solitaire 1000 woman? https://www.hektapatur.no/warmpeace-solitaire-1000 Har -12 i damecomfort og 30% mer dun i fotenden. 

 

Selv har jeg samme i Solitaire 500, som virker meget fluffy. Meget god dunkvalitet.

Den så jo veldig fin ut. jeg er så glad i videoer på norsk. Alle reviewsene som er på feks YouTube på engelsk er ofte opptatt av litt andre ting enn meg. 

Har allerede gått til innkjøp av rook nå, og håper jeg får testet den ut neste helg. Men om den ikke holder mål så skal denne her absolutt vurderes 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.