Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg teltstenger


Terka

Anbefalte innlegg

Annonse
10 minutter siden, Terje78 skrev:

Tror du kan kjøpe rett fra Hilleberg. De har priser på hjemmesida si i alle fall. Eller fra Fibraplex, (hvis du tør). Lette og dyre, men neppe like solide? Jeg har vært fristet, men ikke tatt skrittet. 😊

Tanken er dobbelt stangsett til enkelte vinterturer så jeg tror jeg får for originale stenger. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ute etter stenger til Allak @Terje78, har Soulo, Staika og Nammatj.

Her er teltmodeller og stenger:

  • Akto: 9 mm - 293 cm
  • Allak 2: 9 mm - 370 cm
  • Allak 3: 9 mm - 406 cm
  • Jannu: 9 mm - 373/368 cm
  • Kaitum 2/2GT: 9 mm - 260/305 cm
  • Kaitum 3/3GT: 9 mm - 285/328 cm
  • Keron 3/3GT: 10 mm - 328 cm
  • Keron 4/4GT: 10 mm - 368 cm
  • Nallo 2/2GT: 9 mm - 260/305 cm
  • Nallo 3/3GT: 9 mm - 285/328 cm
  • Nallo 4/4GT: 9 mm - 328/368 cm
  • Nammatj 2/2GT: 10 mm - 293 cm
  • Nammatj 3/3GT: 10 mm - 328 cm
  • Saivo: 10 mm - 393 cm
  • Soulo: 9 mm - 285/344 cm
  • Staika: 10 mm - 387 cm
  • Tarra: 10mm - 372 cm

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bsv skrev:

Alle butikker som fører Hilleberg kan bestille stenger, er bare å bestemme seg for en og sende en henvendelse.

Jepp, men det er også et spørsmål om pris for min del. Sammenligne priser og rabatter hos de ulike aktørene. Lommeboka og kontoen er ikke bunnløs her på tunet. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Omnilite skrev:

Har du brutt opplysningsplikten vedrørende teltkjøp nå @Terka

Hva mener du @Omnilite? At jeg ikke har omtalt alle teltene i tråder her på forumet? 😂

Tre telt har flyttet ut fra boden siste månedene, og noen røde flyttet inn. Må jo erstatte de som flytter ut, med noen justeringer for bruk/behov. Prosessen om nye telt er delvis omtalt i egne tråder på forumet. 😉

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Finner ingen norske nettbutikker som har DAC featherlite NSL 10 mm - 328 cm stenger (De Hilleberg bruker), si ifra i tråden her om dere vet om noen! :)  Nærmeste jeg har funnet er nettbutikk i UK... (Har ikke tid til å gå rundt og lete i fysiske butikker som fører Hilleberg sine produkter heller.)

 

Finner dog 9 mm 328 cm stenger, hva vil bruddstyrken på disse være ift 10 mm (10,25 mm er faktisk dim.)?

Tanken er å bruke stengene i dobbelt oppsett med eksisterende 10 mm stenger, 10 mm + 9 mm stenger er vel kanskje et ok alternativ på dobbelt stangesett?

 

 

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terka skrev:

Tanken er å bruke stengene i dobbelt oppsett med eksisterende 10 mm stenger, 10 mm + 9 mm stenger er vel kanskje et ok alternativ på dobbelt stangesett?

Litt usikker på hvor man skal campe for at ikke det skal holde. Ihvertfall om man følger litt med på værmeldinga før man
drar på tur. (Om turen ikke skal vare en god stund sef)
Alternativet er jo å kontakte Sportsnett eller Fjellsport og få de til å ta inn 3 stenger. Og betale det ekstra det koster :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2019 den 10.10, Terka skrev:

Hvor får man kjøpt Hilleberg teltstenger?

Vet at Sportsnett har en del, og Fjellsport har noen få, men ingen av dem har stengene jeg et ute etter. 

Har en del stenger hos Addnature https://www.addnature.no/friluftsliv/telt/teltfester/teltstenger.html. F.eks. til Staika: https://www.addnature.no/hilleberg-staika-spare-pole-387cm-x-10mm-grey-869245.html

Ellers er det jo en mulighet som @Blaser skriver å velge litt lengre teltstenger og kappe noen cm på ytterste leddet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terka skrev:

F.eks. Addnature.co.uk har i 328 cm, Addnature.no har ikke. 🙄

Har vært inne på tanken om å kjøpe lenger stenger og kappe ja, men må tenke litt på det. 🤔

Er vel til Namatj teltet du trenger da. Typisk at det er den ene man skal ha som ikke er å finne ja. Siden det er ekstra sett kan det kanskje være mulig med 9mm, om du ikke finner 10mm.

Ble nysgjerrig på om Hilleberg har standard lengde på leddene, slik at det er de ytterste leddene på hver side som er forskjellig lengde. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.