Gå til innhold
  • Bli medlem

Karabinere til snøplugger


Terka

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg kjøpte noen sånne her til bruk på snøplugger, og det har fungert bra. 

s-l1600.jpg

 

https://www.ebay.com/itm/Aluminum-Alloy-Carabiner-Hanging-Buckle-Key-Chain-Clip-Hook-Camping-Buckle/232426903474?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

De er litt firkantete i formen, men de er av veldig god kvalitet og er uten skarpe kanter.

 

image.png

Endret av Tobleronen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde slike snøplugger selv med flagglinekroker. 

https://www.biltema.no/fritid/hage/hagedekorasjoner/flaggklips-2-pakning-2000042479

Jeg klippet bort litt materiale med avbitertang for å få større åpning. Plasten i greiene der er knallhard, så burde holde lenge. Ikke sett behovet for at de må kunne låses helt. Bardunene skal da strammes allikevel. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tobleronen skrev:

Jeg kjøpte noen sånne her til bruk på snøplugger, og det har fungert bra. 

s-l1600.jpg

 

https://www.ebay.com/itm/Aluminum-Alloy-Carabiner-Hanging-Buckle-Key-Chain-Clip-Hook-Camping-Buckle/232426903474?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

De er litt firkantete i formen, men de er av veldig god kvalitet og er uten skarpe kanter.

 

image.png

Jeg bruker disse til snøanker, kajakkpadling i saltvann, etc.

Disse karabinerne er «the shit», rett og slett. Lette, sterke, varer lenge, og en lukkemekanisme som tåler saltvann og ikke biter seg fast i tau. LØP OG KJØP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vimsehue skrev:

Drister meg til å spørre hva tanken med de snorene og krokene på snøpluggene er? 

Siden man i mange tilfeller graver ned snøpluggene, er det greit å å ha en snor som man kan plassere i snøen slik at den ligger greit i forhold til vinkel etc mot bardunpunktet, samt at man kan tråkke litt rundt og oppå snøpluggen slik at snøen blir "hard".

Kroken gjør det lettere å feste bardunen i kulda. Så slipper man knuter som fryser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Walle skrev:

Siden man i mange tilfeller graver ned snøpluggene, er det greit å å ha en snor som man kan plassere i snøen slik at den ligger greit i forhold til vinkel etc mot bardunpunktet, samt at man kan tråkke litt rundt og oppå snøpluggen slik at snøen blir "hard".

Kroken gjør det lettere å feste bardunen i kulda. Så slipper man knuter som fryser. 

 

ah, takk for forklaring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vimsehue skrev:

Drister meg til å spørre hva tanken med de snorene og krokene på snøpluggene er? 

Jeg har Helsport Piranha Snøankere på bardunene mine, som graves ned. De har en tåpelig ring til å feste bardunene i, det blir mye lettere å bruke disse med en liten karabin i ringen :) 

Pluggene kan også graves ned på samme måten.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, har slike, synes det er prakk med liner og styr ved behov for nedgraving på tvers. Enda me då rive dei av på fleire. 

Ei linegrøft frå pluggen og fram som du uansett må ha, og bardun tredd inn på med dobbel runde funka gull. 

Nett som du ville gjort det med ei ski, berre at du der ikkje får tredd dobbel runde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.