Gå til innhold
  • Bli medlem

Str på fjellreven keb jakke?


josteink

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe fjellreven keb jakke. Må gjera det på nett siden ingen butikker her har dei, og får ikkje prøvd jakken. Korleis er desse i str? Er normalt m men har fjellreven bukse som var er stor i str, lurte på om det gjeld jakkane og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, tubbs skrev:

Jeg bruker medium til large i jakker og kjøpte str. Large i Keb.
De er ikke små i størrelse ihvertfall

Takk for svar. Er passformen normal, dvs ikkje veldig trang i armer eller mage eller andre merkverdigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, josteink said:

Takk for svar. Er passformen normal, dvs ikkje veldig trang i armer eller mage eller andre merkverdigheter?

Keb jakke er smalere i livet enn det meste annet fra Fjellreven. De har alltid hatt litt romslige størrelser, men da jeg prøvde Keb var den helt annerledes. Jeg liker ikke slike tettsittende ytterklær, så jeg lot være å kjøpe den. Synd, for ellers virket det som en super jakke. (Jeg er forresten høy og ganske tynn bortsett fra en aldri så liten kul midt på foran :-) )
Og om jeg gikke opp en størrelse for å få den mer romslig, ble den alt for lang og slarkete ellers.

Endret av Bjørn J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en i str. xxl, som normalt ville passet, men denne var både for trang og kort på armene og på ryggen. Opplevdes som veldig små i størrelsen i forhold til tilsvarende jakker fra både Norrøna og Bergans 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, jan_o2 said:

Prøvde en i str. xxl, som normalt ville passet, men denne var både for trang og kort på armene og på ryggen. Opplevdes som veldig små i størrelsen i forhold til tilsvarende jakker fra både Norrøna og Bergans 😬

Ja, Keb har en merkelig størrelse og passform sammenlignet med andre Fjellrevenjakker. Jeg bruker Large i jakker fra Norrøna, Bergans og Arcteryx (XL på billige utenlandske jakker). Jeg kjøpte en Fjellreven anorakk for et par år siden, da måtte jeg for første gang ned i M før den passet. Men jeg oppfattet ikke Keb som små i størrelsen, det var passformen som for meg ble helt feil.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, josteink said:

Ser også at jakka eg ser på er keb eco-shell, som er ei anna jakke en keb (som er g1000). Det vil vel sei at det er forskjell i passform mellom desse 

Ikke nødvendigvis. Hvis Fjellreven bruker navnet Keb som én modell er det mulig de har samme passform. Men det er slett ikke sikkert. Med andre ord, du bør prøve først.
Jeg tror passformen er ganske lik ut fra beskrivelsen:
Ecoshell: " Skärningen är noggrant genomarbetad för perfekt passform och rörelsefrihet "
G1000: " nu med finslipad passform "
Altså ganske meningsløst svada, men i mine ører betyr det ganske tettsittende passform. Klær med stretch (som disse jakkene) er gjerne litt trangere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Keb G1000 og ecoshell jakkene.

Ecoshell er litt romsligere så du får bedre plass til noe under i forhold til G1000-jakka. Jeg har L i begge to og L i Norrøna, XL i Bergans.

G1000 er en jakke å være i aktivitet i - dvs det er sjelden jeg har noe mer enn en tskjorte og/eller lang ulltrøye under - så trekker jeg ei isolasjonsjakke utenpå hvis det blir kaldt eller jeg tar en pause.

Ecoshell er ei uværsjakke når jeg ønsker mest mulig beskyttelse fra vind og regn og der passer isolasjonsjakka mye bedre under enn for G1000-jakka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.