Gå til innhold
  • Bli medlem

Osprey sekk- innspill ønskes


Bokhylla

Anbefalte innlegg

Jeg har en Bergans sekk på 40 liter som desverre blir for lang i ryggen, slik at når jeg bøyer hodet bakover skumper jeg borti ryggplaten.

Jeg prøvde en Osprey "dagatur sekk" hos noen bekjente en gang, og den kjentes veldig behagelig ut. Desverre har de solgt sekken, og husker ikke hvilken modell det var.

Det jeg da lurer på er-

-Hvor i Oslo er det best utvalg av dette merket for å prøve dem ut?

-Noen som har en modell de anbefaler eller ikke anbefaler?

Sekken skal hovedsakelig brukes til dagsturer, hverdagsbruk (trenger ikke egen PC lomme), og kanskje en sykkeltur eller to.

Tenker rundt 25-40 liter🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sportsnett har jeg faktisk aldri vært innom- takk for tips! Får prøve der og Oslo sportslager da.

Hehe, lommeboken min er ikke helt enig i å kjøpe alle sekkene jeg ha lyst på- selv om de kan returneres @Pettit. 😆 Men veldig greit å kunne prøve ting i fred og ro hjemme det er jeg helt enig i!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bokhylla skrev:

Sportsnett har jeg faktisk aldri vært innom- takk for tips! Får prøve der og Oslo sportslager da.

Hehe, lommeboken min er ikke helt enig i å kjøpe alle sekkene jeg ha lyst på- selv om de kan returneres @Pettit. 😆 Men veldig greit å kunne prøve ting i fred og ro hjemme det er jeg helt enig i!

 

 

Hehe. Mente å beholde en assa 😂, ikke fler 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pettit skrev:

Jeg ville bestilt alle du lurer på på Fjellsport.no f eks og returnert de som ikke dekker behov eller passer. 
pleier jeg å gjøre. Prøve hjemme i fred og ro

Er vel liten tvil om at transportkostnadene er altfor lave hvis dette er vanlig praksis. 

Ikke at jeg er noen miljøfanatiker, men det er lov å tenke litt på miljøet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Thulsa skrev:

Er vel liten tvil om at transportkostnadene er altfor lave hvis dette er vanlig praksis. 

Ikke at jeg er noen miljøfanatiker, men det er lov å tenke litt på miljøet. 

For min del er alternativet 20 mil tur/retur med bil for muligheten til å prøve de som er aktuelle så hva som er mest miljøvennlig er et spennende regnestykke. 
Alle bor ikke midt i sentrum og alle har ikke en hverdag som lar deg dra ned i butikkenes åpningstid for å prøve så for min del(og sikkert mange andre) er det å bestille alternativene hjem og returnere de som ikke passer en perfekt løsning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja utrulig mange varianter å velge mellom bare innenfor samme merket. Den modellen jeg prøvde har nok fått nytt design, da jeg ikke finner en helt lik nå. Men tror kanskje det kan ha vært en Tempest eller Thalon🤔

@Pettit hehe, ja men siden jeg har kikket på "alle", hadde jeg måtte tømme kontoen helt noen dager før prøving🙄😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pettit skrev:

For min del er alternativet 20 mil tur/retur med bil for muligheten til å prøve de som er aktuelle så hva som er mest miljøvennlig er et spennende regnestykke. 
Alle bor ikke midt i sentrum og alle har ikke en hverdag som lar deg dra ned i butikkenes åpningstid for å prøve så for min del(og sikkert mange andre) er det å bestille alternativene hjem og returnere de som ikke passer en perfekt løsning

Trådstarter spurte hvor i oslo man kunne prøve, derfor er det rimelig å anta at han/hun har rimelig kort reisevei.

Jeg vil anta at det er en svært liten %andel av Norges befolkning som har 20mil reisevei til en sportsbutikk. 

Hvis man f.eks bestiller 7 sekker fra fjellsport bare for å prøve dem synes iallefall jeg at det er litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Thulsa skrev:

Trådstarter spurte hvor i oslo man kunne prøve, derfor er det rimelig å anta at han/hun har rimelig kort reisevei.

Jeg vil anta at det er en svært liten %andel av Norges befolkning som har 20mil reisevei til en sportsbutikk. 

Hvis man f.eks bestiller 7 sekker fra fjellsport bare for å prøve dem synes iallefall jeg at det er litt spesielt.

Uten å skape en diskusjon rundt det tror jeg det er ganske mange i norge som har 10mil til sportsbutikk som leverer bra utvalg av de sekkene man ønsker (bor selv i Kongsberg) og da er det fantastisk og kunne bestille sekker hjem for prøving. En sekk som passer godt til ryggen min er noe jeg verdsetter veldig høyt og jeg bruker derfor god tid på å teste og pakke de opp så jeg får feelingen. Kan godt være det er spesielt og bestille 3-4 sekker hjem, men passer meg perfekt , og sikkert ganske mange andre også :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokhylla skrev:

Ja utrulig mange varianter å velge mellom bare innenfor samme merket. Den modellen jeg prøvde har nok fått nytt design, da jeg ikke finner en helt lik nå. Men tror kanskje det kan ha vært en Tempest eller Thalon🤔

@Pettit hehe, ja men siden jeg har kikket på "alle", hadde jeg måtte tømme kontoen helt noen dager før prøving🙄😆

Hagløfs Vina 40 passer meg som et skudd. kommer også i 30 liter.. Av større sekker bruker jeg Osprey Atmos AG 65 så god erfaring med Osprey også. Men det er vrient, jeg er 186 cm og skal ha sekk str Small så bruk Osprey sin app for å måle nøyaktig hvile str du skal ha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere denne, da jeg selv har 2stk Osprey-sekker: Atmos 50L, og Aether 85L og jeg er veldig fornøyd med dem. Begge, i nyeste modeller og disse har super komfort. Når jeg skulle  kjøpe dagstursekk, nå i sommer, så kikket jeg på Osprey og diverse andre sekker. Valget falt på den nyeste modellen til Gregory: Zulu 30L. Den sitter på ryggen som Osprey Atmos og Aether-sekken, - den sitter som støpt. Den er komfortabel, med god lufting, og er lett å justere. Jeg har fylt den opp med 12kg av diverse utstyr og den er da fortsatt komfortabel å bære.

Sekken har både G-sport og Fjellsport. De har begge hatt denne nyeste modellen på tilbud, til kr 999,- noe jeg synes er en veldig bra pris, med tanke på sekkens kvaliteter. Detaljene går jeg ikke inn på da disse er beskrevet hos forhandlerne. Én detalj kan jeg nevne og det er at jeg anbefaler den på det varmeste. Den er verdt å ta med i din vurdering av type dagstursekk. 

Uansett, - lykke til med valget.     (av ryggsekk)

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.