Gå til innhold
  • Bli medlem

Dermizax bukse blir fort våt


Pinealforest

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg Bergans Rauma pant på tilbud i vinter som var. Tenkte å bruke den som vinterbukse og regnbukse, men det viser seg at den funker dårlig i regn. Akkurat som den suger til seg vann. Eller så er det slik det skal fungere, aldri hatt en dermizax bukse før. Det positive er at den tørker veldig fort. Derimot, dermizax jakka mi som også er fra bergans blir aldri våt, kan ikke huske at jeg har hatt noe problem med vann som trenger seg gjennom den.

Slik så stilongsen min etter jeg satte opp tarp, flyttet på ting og kappet opp litt ved i regnværet. (Fikk ikke fyr 😅)
Skal en dermizax bukse være slik ?

20190817_130356.thumb.jpg.33ddfb5624983ac0eb7b541351a8e8a6.jpg

Bukse: https://www.xxl.no/bergans-rauma-pant-skallbukse-herre-bla/p/1130807_4_style
Jakke: https://www.bergans.com/en/catalog/men/jackets/shell-jackets/super-lett-jacket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dermizax skal være vanntett, Bergans oppgir 20 meter (!) vannsøyle på den buksa. Så hvis det ikke er kondens, svette innenfra, eller at du har gått med gylfen åpen, synes jeg du skal ta kontakt med Bergans. De er kjent for å ha grei kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bjørn J skrev:

Dermizax skal være vanntett, Bergans oppgir 20 meter (!) vannsøyle på den buksa. Så hvis det ikke er kondens, svette innenfra, eller at du har gått med gylfen åpen, synes jeg du skal ta kontakt med Bergans. De er kjent for å ha grei kundeservice.

Okay takk, da ringer jeg xxl i morgen. Kjøpte den på butikk og har så klart ikke kvitteringa lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TheSleepwalker skrev:

Har du vasket buksa før? Tror mor sin "jakka di var skitten. Ble ikke ren på 40 så jeg vasket den en gang til på 60" en gang i tiden tok knekken på en Isogaisa jakke. 

Haha, heldigvis ingen slike tabber som har foregått her :P Ikke vaska buksa siden jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermizax skal være tett. 

Har selv en trollgammel dermizax-jakke, som utrolig nok enda holder tett. 

Du trenger for øvrig ikke kvittering, så lenge du kan sannsynliggjøre kjøp. Utskrift fra nettbank bør holde, men så klart lurt å spare på kvittering.

Endret av norexp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.