Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Oslo til Bergen. Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Jeg er en dame i 30-årene som ønsker å gå fra Oslo til Bergen. Jeg har ikke noe mål om å gå raskest mulig, og har godt over en måned til disposisjon - hvis jeg ønsker. 

Jeg lurer på hvilken rute jeg bør velge. Jeg er opptatt av store naturopplevelser fremfor noe annet. 

Et mål er også å sove flest mulig netter i telt. 

Hvilken rute er anbefalt - hvilke «sjekkpunkter» (ifht planlegging, veldig nyttig)  innebærer ruten du anbefaler? 😊 

Takknemlig for alle bidrag og hjelp😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 uker senere...

Ein kamerat gjekk fra kongsberg til bergen i sommar, og eg blei med han dei siste strekka fra kvanndal. 

Prøv og finn fornuftige plassar du kan handle mat på, for einaste naturlige stoppet er i kinsarvik/kvanndal etter hardangervidda. 

Min kamerat sov kun på hytter og bærte masse mat i sekken og spiste litt på hyttene. Han gjekk også veldig fort, så kan sjå for meg at proviant logistikken fort kan bli tricky. 

Søk "bergensstien" for detaljert rute- og etappe-beskrivelse. 

https://ut.no/turforslag/1115866/bergensstien-sommerlype-mellom-oslo-og-bergen

IMG_20190802_200842.thumb.jpg.928d46f1ee1de5621565a7c1b09bf19e.jpg

Endret av Soppelmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring fra en slik tur, men etter å ha tatt to-tre turer opp til Lufsjå i sommer så har e prata med flere som har gått cirka den ruta i sommer, da mens dem var underveis faktisk. 

Det er mengder med DNT hytter hele veien, du trenger kanskje å ta med proviant for maks 2 dager avgangen da nesten alle hytter er i rekkevidde på dagsmarsj. Flere av de hyttene har enten matlager du kan kjøpe mat ifra eller så er dem betjente. Legg gjerne turen innom Lufsjå, der er det flott! Høyfjellsplatå i fine omgivelser med et stooort vatn og utsikt til Gaustatoppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.