Gå til innhold
Marius Engelsen

Nytt underlag. Synmat 3D 7?

Anbefalte innlegg

Ikke helt patent svar her, men jeg bruker ihvertfall std Downmat like mye uten stoltrekk/overtrekk som med, og har aldri fått hull. 

Std Downmat/Synmat har 75D Polyester ytterduk, mens UL synmat har vel 20D Polyester.

Ta med i beregningen at vi kanskje har ulik bruk,  jeg bruker ikke min "forran bålet", men gjerne rett på berg og skogbunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Marius Engelsen skrev:

Jeg har brukt Synmat UL 7 sammen med bamse i -30, og det gikk greit. Men vanlig Synmat og Synmat 3-D har en del høyere r-verdi enn Synmat UL. Så jeg lurer på hvor langt ned på gradestokken det fungerer med bare Synmat, uten skumunderlag 🤔

Minus 30 inne i teltet eller utenfor?

Synmat 7 UL har følgende spesifikasjoner: R-verdi: 3,3 /Temperatur ned til: -4°C

Bamse har R-verdi på 3,5

Samlet R-verdi for dem er 6,8, noe som skal være brukbart ned til ca tretti minus ihht skalaen.

R-value.png.b52d1d9c1a4d370f8dbb60edd04e2d04.png

Synmat 7 / 3D-7 har følgende spesifikasjoner: R-verdi: 4.9 / Temperatur ned til: -17°C

>> Vil tro at oppgitt info stemmer bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Marius Engelsen skrev:

Virker som det er lite erfaringer med det nye 3-dimensjonale underlaget. De fleste bruker kanskje gammledagse «2-dimensjonale» underlag 🤪

De gamle som kun har bredde og lengde mener du? :D

image.png.e76f541ba7fef1f2b5ea11ba29368000.png

Hadde noen slike på slutten nitti-tallet. 

Endret av Terka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.