Gå til innhold
  • Bli medlem

Blir min fluorcarbon for liten...


Knupp'n

Anbefalte innlegg

Har kjøpt fireline 0,12 mm (6,8kg) til min Shimano 1000 snelle. Hadde fra før fluorcarbon på 0,185 mm (2,84kg) liggende. Lurer på om dette er en grei match, eller om den blir for tynn, og burde se på 0,20 eller 0,25mm heller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Knupp'n skrev:

Har kjøpt fireline 0,12 mm (6,8kg) til min Shimano 1000 snelle. Hadde fra før fluorcarbon på 0,185 mm (2,84kg) liggende. Lurer på om dette er en grei match, eller om den blir for tynn, og burde se på 0,20 eller 0,25mm heller ?

Det kommer jo litt an på hva du fisker etter og evt. bifangst man kan få.
Er det gjedde i vannet så er vel 0,25-0,28mm å foretrekke.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Knupp'n skrev:

Skjønner......virker som flesteparten da bruker ganske kort fortom, og legger svivel eller knute utenfor stangringene :)

Tror vi er i mindretall som gjør dette... med svivel. Mange bruker lang fortom.

Endret av Bjarne H.S.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki....så det er flere som bruker lang fortom altså. De tenker da kanskje på at fisken ikke skal se noe av multisena og bli skremt.

Bør vel være en ganske smooth knute da tenker jeg pga slitasje knute/ringer 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bjarne H.S. skrev:

For all del. Fortom er ikke noe "must". Jeg har kompiser som ikke bruker fortom i det hele tatt og får like mye fisk! ;)

Funker nok knall det også 😉 Men jeg kommer nok til å bruke fortom foran multisena. Regner med den blir "kort" da jeg ser for meg mye slitasje

på knuta, ved mange kast. Har ikke testet det, men innbiller meg det. Kjedelig  å miste (stor)fisk pga det 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.