Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnatting telt/hengekøye/bil ved Skjetten


Lindap

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal på et flere dagers arrangement på Skjetten (like ved E6/Lillestrøm) og ønsker å kunne overnatte i naturen: helst i telt eller hengekøye og eventuelt i bilen.  

Er det noen som har et forslag? Jeg ønsker å ikke være for nær støyen fra E6, og i et litt rolig naturområde (uten å møte på mye folk på kvelden). Tilgang til rent vann hadde vært en fordel, men er ikke påkrevd, fordi jeg kan ta med drikkevann. Jeg kan kjøre litt for å komme dit, men ikke så store avstander. Bilen bør kunne parkeres i nærheten, men jeg kan godt gå et lite stykke i skogen.

Jeg er ikke kjent med skogene i det området i det hele tatt. Men kanskje noen her er det?

Arrangement er her: 

https://kart.finn.no/?lng=10.99992&lat=59.97709&zoom=16&mapType=normap&markers=10.99803,59.97951,r,Brukerdefinert

 

På forhånd takk for svar.

 

Endret av Lindap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo bynære områder, så det er vanskelig å komme helt bort fra folk uten å gå et stykke. En mulighet er å kjøre til Ask i Gjerdrum og så kjøre inn i Allmenningen (bomvei). Fint å campe ved Buvann, men du kan vel ikke ha teltet stående der i dagevis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ganske mye bebyggelse generelt i området. 
Men et alternativ er å kjøre til Tærud å gå opp på åsen der. Fint ved Ringnestjerna. Mye folk der hvertfall i helgene men tror ikke det er så ille kveld og natt. 
Kan også kjøre opp Gjelleråsen og inn ved SKytta. Ikke så langt å gå til Romstjern og Lusevasaen. Pleier være en del folk på grusveien på ettermiddag og tidlig kveld langs Romstjern, men lite folk på andre siden av vannet. 
Er uansett ikke så øde at jeg ville latt telt eller køye stå på dagen mens du er på Olavsgård. Begge disse er vel max 10 min kjøring. 
Skredderudtjern er også en mulighet men da litt lengre å kjøre og gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen pleier å overnatte i telt eller bobil her:

https://kart.finn.no/?lng=10.98343&lat=59.98713&zoom=16&mapType=normaphd&markers=10.97996,59.98781,r,Brukerdefinert 

Går man nedover langs elven mot E6 finner man flere fine plasser.

Ca. 10 minutter å gå til Olavsgård.

Dette området har mange fine plasser til telt, det er også ganske bortgjemt selv om det ligger nær sentrum av Lillestrøm. 
https://kart.finn.no/?lng=11.02004&lat=59.96925&zoom=17&mapType=norortho&markers=11.02127,59.96890,r,Brukerdefinert 

Endret av Arcticpeak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, borgern skrev:

Vet ellers om en del fine steder litt lengre ned i Groruddalen. Da blir det litt lengre å kjøre men ikke langt uansett. Noen steder er det da kort fra bil, noen litt lengre.

Det hadde vært en liten fordel å slippe å kjøre gjennom bomringen flere ganger. Dette ligger vel innenfor bomringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lindap skrev:

Det hadde vært en liten fordel å slippe å kjøre gjennom bomringen flere ganger. Dette ligger vel innenfor bomringen?

Stedene nevnt over er utenfor men det er en bom nedenfor Gjelleråsen ja. Skal du ned mot andre steder i Groruddalen må du minst passere den. Så er det ny bom før Lindreud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket det litt ut. Takk for alle gode forslag. Den i Lillestrøm sentrum frister litt når det gjelder avstand, selv om det ligger rett ved en liten flyplass.

Jeg tror jeg kommer opp tidlig den første dagen, slik at jeg kan velge en god plass. Og når det ikke blir så bra allikevel, kan jeg jo velge en av de andre plassene neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fly eller helikoptre som tar av eller lander på Kjeller når det er mørkt.

På dagtid er det svært få flybevegelser, mens småfly, og ca. 1 take-off i uken med F-16, og noen 1-2 dager med test av Sea King ca. annen hver måned. Flytrafikken på Gardermoen er mye mer merkbar, og den vil du høre over hele Østlandsområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være litt mygg nede i krattet ved flyplassen , selv om sesongen for den er på hell. Jeg ville mye heller kjørt litt lengre og komme meg opp i skikkelig skog.

Ramstadsjøen kan da være ett alternativ, 25 min gange men da kan teltet stå i fred. Og bonus er skog fylt med kantareller og med flaks hyler ulven mot fullmånen i morgen 😀

https://kart.finn.no/?lng=11.08519&lat=59.89139&zoom=15&mapType=normap&markers=11.06588,59.88922,r,Brukerdefinert

Endret av lars p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da er det kanskje best med en ordentlig teltplass i skogen, enten ved Tæreuddalen eller Ramstadsjøen.

Turen min blir ikke akkurat enda, så jeg tror at myggen er borte på den siden. Men å kunne stå uforstyrret er uansett en stor fordel. Nær en bykjerne er litt småskummel om natten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Takk for tipset om Tærud. Det var lett å finne, lett å parkere og en god merket sti oppover. Stien var en smule vanskelig med tung sekk, 5 liter ekstra vann og lite dagslys igjen. Men jeg kom fram til vannene. Noen gutter hadde slått leir mellom de to vannene. Jeg prøvde meg litt rundt på nordre ende, men fant ingen god hengeplass. Guttene viste seg å være veldig høylytte, som en flokk unge bavianer med stadige høye skrik. Så jeg gikk tilbake på stien og så nesten umiddelbart noen solide furutrær et par meter fra stien, ved en gammel bålplass. På en høyde. Der har jeg hengt. Det blåste hardt, men under tarpen var det ikke plagsomt. Lyttet til podcast fra Uteliv, i de stille dype skogene og det var greit å høre på, og det overstemte guttene. Jeg hørte bare to fly i løpet av kvelden.

 

Det var en veldig kort tur fra konferansehotellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.