Gå til innhold
Knupp'n

Trenger haspelstang til snella

Anbefalte innlegg

Det var på tide med en oppgradering av av det gamle fiskeutstyret som har blitt brukt til mange turer i fjell og mark :)

Hadde fra før en 6" Shimano forcemaster, og en eldre Shimano hyperloop 1000fb. Fungerer men har lyst på noe nytt.

Blir stort sett brukt til ørret og røye, med slukvekt 4-12g. Hender en gang i blant det blir brukt etter sjøørreten også.

Fikk et veldig godt tilbud på jakt/fiske dagene i Elverum, på en Shimano stradic Ci4+ 1000, som jeg slo til på (hærlig snelle) :grin:

Har jo lest noen tråder her inne på forumet og ser at mange velger Shimano speedmaster, som sikkert er knall stang.

Er sikkert flere gode merker å velge fra, men trur at Shimano er et trygt valg, og trur det vil passe godt til Stradic n.

Ser at Skittfiske selger en Shimano STC spinning 8"/9" 3-14g til 1399.- (nedsatt fra 2499.-....nesten samme pris som speedmaster).

Det jeg lurer på er om denne stangen står noe tilbake for en Speedmaster ? Hva mener dere....:?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 13.8.2019 den 23.36, Kikut skrev:

Kjøpte meg samme snelle som deg og valgte til slutt 2-delt Shimano beastmaster 180cm Ex spinning. En helt fantastisk kombo, stradic'en og stanga passer perfekt sammen hva gjelder vekt. Kan varmt anbefales. 

Kan tenke meg dette er en god match ja :grin: Men legger merke til at veldig mange inne på forumet går for en 8"-10" lang stang. Tenkte kanskje i utgangspunktet å prøve en på 8" (240cm).

Du har ikke testet stradic n med en lengre stang.....muligheter for lengre kast med lette sluker :?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man tar seg litt tid og kikker på forumet her, så finnes det mange gode råd og tips....takker for hjelpen :)

Helt enig Kikut at @Bjarne H.S. har god erfaring/tips....likte der hvor han skiftet dreggene på sine sluker :grin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite oppfølgingsspørsmål til haspelstang......er det hipp som happ, om man går for 2-delt kontra f.eks en 4-delt stang 😥

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.