Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna pararanger


MF135

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har før neste fjellsesong ca bestemt meg for å kjøpe ny sekk. Sekken må helst være på 100L+, ha avtakbare sidelommer, hevbart topplokk og litt sånt. Var først ganske gira på pakkrammesekk, men nå har pararanger kommet på tilbud hos XXL til 3000 kr. Er vel et bra tilbud det? Sikkert mange som har god erfaring med sekken her, men fint hvis noen som ikke har det også vil dele det😉 Sekken kommer til å bli brukt på turer med inntil 5 overnattinger tenker jeg, og burde være komfortabel å bære rundt 25-30 kg med. Setter veldig pris på svar! Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra pris det. Hender Recon er ned i det området men så klart ikke sikkert det skjer med det første.

De er ganske like unntatt ekstern ramme på Recon. Jeg testet begge når jeg skulle kjøpe og de opplevdes ganske forskjellig på ryggen. Paraen satt ikke på meg mens Recon satt som støpt. Vil anbefale å prøve begge. Store og robust sekker med god plass. Det gir høy egenvekt men ypperlig hvis du som regel bærer tungt. Ofte hatt 25+ i min, vært litt over 30 et par ganger. Stabil og fin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å teste flere rygglengdee. Pararangeren justeres etter kroppsøyde og ikke rygglengde. Det viser seg at jeg har mikrorygg som er mindre enn det høyden tilsier. Har slitt med å finne ryggsekk som passer min rygg. Har eid pararangeren og solgt den igjen ganske raskt. Nå har jeg kjøpt sekken for 3.gang og forsøker igjen med litt kortere rygglengde. Kjøpte min på xxl i sommer da fikke jeg 25 prosent på 2990 og det ble ikke så dyrt. 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på XXL og prøvd begge to. Paraen er sikkert en knallgod sekk det, men passer desverre ikke ryggen min helt. Prøvde også reacon og den satt utrolig mye bedre. Så da får jeg se om det blir kjøp av reacon etterhvert... Men skal også prøve powerframe og se hvordan den er. Takk for alle tips og råd her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ketilring skrev:

Jeg ble nysgjerrig og måtte sjekke opp Recon Pack. :) Dette er en sekk på 125L og en egenvekt på 4,5 kg, og har en veiledende pris på kr 6500! Hvilke bruksområder har en slik sekk? Jakt?

Rekognosering bak fiendens linjer uten etterforsyninger, og jakt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fìn tursekk hvis en som regel har tung oppakning. Trådstarter skriver 25-30 kilo og der er sekken suveren. Kan fint bære mye mer i den. Høy egenvekt ja men solid sak som du neppe sliter ut. Bruker den selv og den sitter som støpt på ryggen og er veldig stabil med slik last. Var tyngre å ha 20 kilo med den gamle sekken enn der er med 25 med Recon. Men jeg har også mindre og lettere sekker da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ketilring said:

Jeg ble nysgjerrig og måtte sjekke opp Recon Pack. :) Dette er en sekk på 125L og en egenvekt på 4,5 kg, og har en veiledende pris på kr 6500! Hvilke bruksområder har en slik sekk? Jakt?

Bruker denne sekken når turene nærmer seg to uker lange, mat tar mye plass og da setter jeg pris på volumet denne sekken tar. Egenvekta er høy ja, men sekken i seg selv er god å bære. 

Sekken er også fin de få gangene jeg er på tur og skal ha med meg litt mye god drikke med kompiser feks. Da den er god å bære når sekken blir veldig tung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.