Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

På jakt etter tursekk til guttungen på 9 år. Han er vel 134 høy hvis jeg husker korrekt, og det er på høy tid at han får seg en litt skikkelig sekk han kan ha i noen år framover nå, så er avhengig av justerbart bæresystem. Burde være litt lommer utvendig, gjerne også slike meshlommer slik at han kan ha litt system i sekken, og vet hvor han kan finne tingene sine:)

Noen tips?

Viktor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, ViktorS skrev:

Heisann

På jakt etter tursekk til guttungen på 9 år. Han er vel 134 høy hvis jeg husker korrekt, og det er på høy tid at han får seg en litt skikkelig sekk han kan ha i noen år framover nå, så er avhengig av justerbart bæresystem. Burde være litt lommer utvendig, gjerne også slike meshlommer slik at han kan ha litt system i sekken, og vet hvor han kan finne tingene sine:)

Noen tips?

Viktor

Bergans har en ganske fin en: Skjult lenke - logg inn for å se den

I husstanden har vi også en slik (muligens en tidligere utgave): Skjult lenke - logg inn for å se den

Men 30 liter blir litt snaut. Den finnes imidlertid også i en 40 liters versjon. Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hatt Deuter Fox 40l i noen år nå og har vært godt fornøyd med den. 12-åringen min har passert 155cm (har ikke målt henne i det siste) og den passer fortsatt. Jeg regner med at større sekk kommer på ønskelista til jul/bursdag i vinter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, 

Kjøpte osprey Ace til mine sønner for noen år siden. Kjøpte en rød på til min minste og en litt større blå til min eldste. En 38 l selges til fin pris hos fjellsport nå. Ryggen kan justeres, men man vet jo ikke helt hvor lang rygg barna har så justeringene blir nok litt så som så. Skjult lenke - logg inn for å se den

Mvh

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 25.8.2019 den 22.47, torese skrev:

men man vet jo ikke helt hvor lang rygg barna har så justeringene blir nok litt så som

Det kan ein jo enkelt måle, men aller enklest er det jo å ta det på visualen når dei tek sekken på. Ein veit jo omlag koss sekken skal sitte med last i . 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider