Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk til barn


ViktorS

Anbefalte innlegg

Heisann

 

På jakt etter tursekk til guttungen på 9 år. Han er vel 134 høy hvis jeg husker korrekt, og det er på høy tid at han får seg en litt skikkelig sekk han kan ha i noen år framover nå, så er avhengig av justerbart bæresystem. Burde være litt lommer utvendig, gjerne også slike meshlommer slik at han kan ha litt system i sekken, og vet hvor han kan finne tingene sine:)

Noen tips?

Viktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, ViktorS skrev:

Heisann

 

På jakt etter tursekk til guttungen på 9 år. Han er vel 134 høy hvis jeg husker korrekt, og det er på høy tid at han får seg en litt skikkelig sekk han kan ha i noen år framover nå, så er avhengig av justerbart bæresystem. Burde være litt lommer utvendig, gjerne også slike meshlommer slik at han kan ha litt system i sekken, og vet hvor han kan finne tingene sine:)

Noen tips?

Viktor

 Bergans har en ganske fin en: https://www.gsport.no/204507-bergans-of-norw-birkebeiner-40-liter-tursekk-junior?#758=346258&761=79445

I husstanden har vi også en slik (muligens en tidligere utgave): https://www.oslosportslager.no/produkt/deuter-fox-30-ryggsekk-barn-7554.aspx

Men 30 liter blir litt snaut. Den finnes imidlertid også i en 40 liters versjon. https://www.oslosportslager.no/produkt/deuter-fox-40-ryggsekk-junior-28481.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Deuter Fox 40l i noen år nå og har vært godt fornøyd med den. 12-åringen min har passert 155cm (har ikke målt henne i det siste) og den passer fortsatt. Jeg regner med at større sekk kommer på ønskelista til jul/bursdag i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, 

Kjøpte osprey Ace til mine sønner for noen år siden. Kjøpte en rød på til min minste og en litt større blå til min eldste. En 38 l selges til fin pris hos fjellsport nå. Ryggen kan justeres, men man vet jo ikke helt hvor lang rygg barna har så justeringene blir nok litt så som så. https://www.fjellsport.no/osprey-ace-38-paprika-red.html?channable=e79947.MjQ0Mjkw&gclid=CjwKCAjw44jrBRAHEiwAZ9igKOI3kbH2af9Ci7wDLvtKv7eX4hjWJwr8z4LPLp6l96dndAfsSCBMERoCDUQQAvD_BwE

 Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2019 den 22.47, torese skrev:

men man vet jo ikke helt hvor lang rygg barna har så justeringene blir nok litt så som

Det kan ein jo enkelt måle, men aller enklest er det jo å ta det på visualen når dei tek sekken på. Ein veit jo omlag koss sekken skal sitte med last i . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg er ute i samme ærend, er det noen som har kommet over andre gode alternativ siden sist det var aktivitet i denne tråden?

Av de som en nevnt virker Bergans Birkebeiner Jr 40 best på papiret, med lavest vekt og pris. Noen med erfaring som tilsier noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke endringene Bergans har gjort på årets utgave av BBJr 40 og fjorårets begynner å bli vanskelig å oppdrive, så da ble det Gregory Icarus 40.

Sekkene ser gjennomtenkte og gode ut, men ikke prøvd enda

image.thumb.png.ec0c2fe78af6dfe0d9939c372407b73f.png

Endret av aico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Arcticpeak skrev (På 12.8.2019 den 16.22):

Speidersport har ett bra utvalg av sekker til barn:

https://www.speidersport.no/sekk/

Er det noen som har erfaring med disse sekkene? Eldste på snart 12 har Deuter fox 30 som forlengst er for liten så det er på høy tid med en større sekk. Ut i fra spesifikasjonene så virker det som det er bra sekker, men jeg har ikke hørt om disse og kjenner ingen som har den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅshildS skrev (54 minutter siden):

Er det noen som har erfaring med disse sekkene? Eldste på snart 12 har Deuter fox 30 som forlengst er for liten så det er på høy tid med en større sekk. Ut i fra spesifikasjonene så virker det som det er bra sekker, men jeg har ikke hørt om disse og kjenner ingen som har den. 

Døtrene mine har 40 liter og 50 liter versjonen av Asivik Hiker.
Sekkene fungerer bra, spennene er der hvor man merker det best at kvaliteten ikke er av den dyreste, det gjør seg utslag i at reimene ikke glir lett i spennene, men når det gjelder barn, kan det faktisk være en fordel, i.o.m. at man slipper mye unødvendig etterjustering av sekken. Sekkene er lette å justere slik at de passer til barna. Sekkene har vært mye brukt til fjellturer og speiderturer og hittil er det ikke noe merkbar slitasje, nå skal det sies at døtrene mine er flinke til å ta vare på tingene sine, så hvordan det vil være med andre barn skal jeg ikke utale meg om.

Minst 5 andre barn i speidergruppen til ungene har disse sekkene, og alle foreldrene er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker 30 og 40 liters sekkene til Deuter fortsatt, og ungene er 10 og 11. Veldig gode sekker med god bærekomfort. Selv om sekkene er små, så har i hvertfall vi gjort det sånn at de kan bære ting som veier litt. Ikke bare sovepose, men også frokostposen og middag og slikt noe, så dette med lite volum har enda ikke vært et problem for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
torese skrev (På 25.8.2019 den 22.47):

Hei, 

Kjøpte osprey Ace til mine sønner for noen år siden. Kjøpte en rød på til min minste og en litt større blå til min eldste. En 38 l selges til fin pris hos fjellsport nå. Ryggen kan justeres, men man vet jo ikke helt hvor lang rygg barna har så justeringene blir nok litt så som så. https://www.fjellsport.no/osprey-ace-38-paprika-red.html?channable=e79947.MjQ0Mjkw&gclid=CjwKCAjw44jrBRAHEiwAZ9igKOI3kbH2af9Ci7wDLvtKv7eX4hjWJwr8z4LPLp6l96dndAfsSCBMERoCDUQQAvD_BwE

 Mvh

Tore

Hvor gamle er ungerne dine. Ser sjøl på de til jenterne mine på 4 og 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.