Gå til innhold
  • Bli medlem

Nødpeilesendere


Anbefalte innlegg

Annonse
På 9.8.2019 den 22.18, Marius Engelsen skrev:

Ocean Signal er like liten som en fyrstikkeske og har 7 års batterigaranti. Trykktestet ned til 15 meter. 

Det var svaret, hva var spørsmålet? :) 

Litt stor fyrstikkeske i så fall, men ellers enig. :) (Nå har jeg fått bekreftet at den er så liten at den også blir med når den må bæres, ikke bare i kajakk. Jeg har den faktisk med! Viktigst av alt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miamaria skrev:

Litt stor fyrstikkeske i så fall, men ellers enig. :) (Nå har jeg fått bekreftet at den er så liten at den også blir med når den må bæres, ikke bare i kajakk. Jeg har den faktisk med! Viktigst av alt.)

Ikke mist veier den «ingenting» også 👍

Jeg har den for tiden montert på skulderstroppen på padlevesten, den tåler mye, og er så liten at den ikke merkes ved mosjonspadling heller, og da er den faktisk alltid med ja!

I nødstilfelle kan jeg aktivere den, skubbe den opp til toppen av skulderstroppen, så sender den nødmelding mens jeg flyter i vannet :) (Om man ikke vil bruke det medfølgende flytetrekket). Og radiosignalet den sender ut gjør at su blir funnet når du driver avgårde. Lignende montering som på bildet her: 

7B847856-66BE-465E-B4A4-C95D483CF479.thumb.png.5492ab51ba70aae18b53f551c5bf83b6.png

På fjelltur og skitur er den også på skulderstroppen på sekken, i tilfelle jeg faller ned en skrent og skader meg kan jeg bare trekke ut antennen og trykke på knappen.

Jeg passer litt bedre på hvor jeg «kaster» fra meg vesten/sekken om den er utenpåmontert.

Store enheter ligges oftere i sekken, kan være vanskelig å få tak i hvis man er uheldig...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.