Gå til innhold
JonnH

Vanskelig hengekøye valg

Anbefalte innlegg

1 time siden, JonnH skrev:

Ønsker meg en hengekøye men det er så fryktelig mye å velge mellom.

hva anbefaler dere?

har sett på tttm, amok, hennessy explorer. Såg at magasinet hadde hengekøye som het Dovrefjell sweet dreams.

hvilke køye er det som er «mest i bruk» blant turfolket? 

Kommer til å bruke kulen i skogen og ved kysten.

Hvor høy er du? Jeg er 1.95 og har en TTTM dobbel(original) som jeg har sovet en natt i. Det er mulig å få den komfortabel, men det er et smalt vindu hvor det går. Hadde kjøpt en lengre køye om jeg skulle hatt en campingkøye. For å "chille" i er den kjekk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Fomle skrev:

Min TTTM forblir med ekstra stoff slik at jeg får passende diagonal ja. Har imidlertid rigget mønesnor nå så får vi se om jeg får et litt mer "finpusset" heng slik at jeg får rette diagonalen OG slipper å få fjeset fullt av stoff. Mistenker jeg har hatt litt for liten bue på køya. 

Min tttm er stram i sømmen mellom de ulike stoffene. Ekstrastoffet henger bare løst på utsiden. Mener du at du har hodet eller føttene på ekstrastoffet? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, frankdrebin skrev:

Ekstra stoff tilsvarer ikke ekstra varme i min erfaring. Bare ekstra bry. Hadde lenge dovrefjell sweet dreams XL. Kjører nå Simply Light Designs sin Trail Lair. nettopp på grunn av for mye stoff. Hennessy sin hexfly er fin den.

Om du er litt nevenyttig gå til Ripstopbytheroll. Der får du ferdig kutta tarper som du må selv sy. røft 70-100 dollar for ting du betaler både to og tre ganger det for ferdig sydd. 
Vintertarp med dører som veien en drøy halvkilo til 80 dollars, sa du?

Vurderer og trail lair om jeg skulle hatt en skikkelig en.

Edit: Det går jo ikke å pakke seg inn i det ekstrastoffet uansett. Man ligger da på skrå 👍 

Endret av TheSleepwalker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.