Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass i Loen


Anonym1

Anbefalte innlegg

Annonse

Den eneste fornuftige plassen å telte vegnært langs Lovatnet, sett bort i fra forbudet, er ved Breng i nevnte artikkel på nrk.no... Ut i fra kartet ville jeg ha pakket sekken og labbet ut på Nesodden helt sør ved Lovatnet, ved inngangen til Bødalen. Med forbehold... jeg har ikke vært der og sjekket. For litt sånn krise-camping så kan man slenge opp et telt eller tre i en veglomme ved Tyvaneset. Det er gamlevegen rundt neset som ligger ca én km vest for Loen hvor hovedvegen går i tunnell nå. Parkér på sørsida av tunnellen hvis det er ledig, det er en liten parkeringsplass badefolket bruker. Gå 250ish meter langs gamlevegen så kommer man til veglomma. Særlig sjarmerende plass er det ikke, men det funker.

Det nærmeste jeg kommer på ut over det er å ta seg tida til å kjøre opp på Utvikfjellet, parkere på utfartsparkeringen der (ved skianlegget) og gå langs grusvegen som går nordvestover til man finner en fornuftig teltplass..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener vi slo opp teltet ved Bøaøyna ved Lovatnet før vi skulle gå via ferrata løypa i Loen. Der var det god plass. Sto i alle fall ikke noe forbud mot telt der. 

Hvis dere har bil så er det en fin campingplass ved Oldenvatnet også

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.