Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan er bærsesongen rundtomkring nå?


Mizzy

Anbefalte innlegg

Annonse

Synes også det er veldig lite blåbær i år. Den som er, er moden nå. En del bringebær. Dvs på Romerike. Her jeg er nå, nordøst i Valdres, begynner moltene å bli modne, men trenger litt mer tid. Har hørt at det skal være et dårlig molteår, men synes det ser greit ut utpå myrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nesten ingen blåbær, tyttebær eller molter eller krekling eller noe som helst bær her i fjellet mellom Ål og Hemsedal - heller ikke på de "hemmelige" plasser. Moltekart er ente blåst av eller blir ikke modne. Heller ingen mus eller lemmen, så kjedelig for de 2 huskyer. Men en del rype kyllinger.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er for tidlig enda, så får smøre seg med tålmodighet en stund til. 

Fikk plukket litt rips og laget ripsgelè om ikke annet nå :) 

Ser i snap storyen min at i fjor var det blåbær i august og året før i september. 2017 fant jeg kantareller også i 2017. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.