Gå til innhold
  • Bli medlem

Kajakkurs-tips?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært i en kajakk eller kano siden folkehøyskolen, og det begynner bli en del år siden.

Er det noen som har noen kursarrangsjører i Oslo å anbefale, om man vil friske opp litt gamle kunnskaper?

Drømmer om enten kajakk eller packcraft etterhvert, men føler meg litt for usikker på teknikk etc, til å tørre sette ut på egen hånd🙈

Vet  DNT har kurs fra Sørenga, er det bra, eller er det andre som anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
32 minutter siden, sofasliter skrev:

Kursene er standardiserte, iht Padleforbundets stige for våttkort.

Samtidig er det stort rom for lokale tilpasninger innenfor nevnte standard. Det er absolutt verdt å sjekke litt rundt hvilke aktører folk har gode erfaringer med. (Sjekk gjerne også at kurset som kjøres faktisk ER i henhold til standarden. 16 timer kan være helt ned i 6 noen steder.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg reiser forresten oppover til Bodø traktene i starten av september for  årets "sommerferie" hos opphavet, så eventuelle tips om kurs der, er og velkomne!

Fant ikke noen kurs i perioden på Bodø Kajakklubb  sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokhylla skrev:

...jeg reiser forresten oppover til Bodø traktene i starten av september for  årets "sommerferie" hos opphavet, så eventuelle tips om kurs der, er og velkomne! Fant ikke noen kurs i perioden på Bodø Kajakklubb  sine sider.

Da bestiller du deg plass på kurs hos Rett Kjøl og Sigurd Schultz, rett og slett. Nå har jeg bare opplevd han på andre ting og kurs høyere opp på stigen, men tviler på han er noe dårligere på grunnkurs. Dyktig fyr, og det blir garantert jævelskøy i tillegg. Det er ikke noe å lure på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Bokhylla skrev:

@Miamaria ja sjekket ut den siden siden det var linket til den fra Kajakklubben, men så ikke ut som det var noen kurs i september?

Nei jeg har ikke oversikt over når, vet for såvidt at han er opptatt i hvert fall en helg i september. Men jeg ville i hvert fall fulgt med siden da, tilfelle det skulle dukke opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.