Gå til innhold
  • Bli medlem

Søker tips om rundtur i Jotunheimen/Hardangervidda


mariss

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg er ei jente i midten av 20- åra som har lyst å gå ein rundtur i Jotunheimen eller Hardangervidda i begynnelsen av august. Eg er vandt til å gå dagsturar i fjellet, men er uerfaren når det kjem til lengre etappar, navigering ol. Eg skal ha med meg hunden min, men blir ellers aleine. Eg har bil, og tenker å sette av 3-5 dagar. Tanken er å bu på turisthytter, for å ikkje gjere det for komplisert. Det er viktig at løypa er tydeleg merka, og at eg kan starte og avslutte turen på samme plass. Eg er også open for å kun vere på ei turisthytte, og ha den som utgangspunkt for dagsturar. Eg har søkt litt rundt på nettet, men har ikkje klart å lande på noko. Eg syntes egentlig at Hardangervidda blir litt for flatt, mens i Jotunheimen blir dagsetappane ofte lange og ein ender gjerne opp ein annan plass enn startpunktet. Hadde blitt veldig glad for tips, ettersom eg har gått meg litt vill i jungelen av råd og artiklar på nettet 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du skal ha med hund må du huske på at mange hytter ikke er tilrettelagt for dette. Sjekk ut.no for detaljer om hver enkelt hytte.

Vi har alltid basert oss på telt når hunden er med. Selv om det står at en hytte et tilrettelagt vet man aldri hva slags udugelig "tilrettelegging" som er gjort.

Hva med å ta toget til Finse og gå rundt Hardangerjøkulen? Evt kjøre og parkere på Dyranut, og gå derfra. Relativt langt mellom hyttene, men i variert og fint terreng. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.