Gå til innhold
  • Bli medlem

Lunch!


Joachim V

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger seriøst tips til å få i seg en bedre lunch på lengre turer. Frokost middag inkludert snacks og energi i løpet av dagen er greit men lunch, serr?

Helst noe uten behov for koking. 

Skal handle for 14 nye dager i morgen og er helt hjernedøde her.. 100-150g ser jeg for meg. Blir for dyrt med to x dryfood pr dag så det er uaktuelt. 

Takk 😀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kanskje variere mellom forskjellige ting. Brød og pålegg er jo godt og holder 3-4 dager. Spekemat holder lenge og det er godt med noe salt. Ost kan også brukes. Ritz kjeks har vel greit med kalorier, men stort volum.

Beef jerky er vel dyrere enn drytech, men du kan jo kjøpe inn noe av begge disse til et par dager? Fleskesvær har mye kalorier, men blir dyrt det også. 

Bli jo litt vanskelig når du ikke vil koke, da utgår posesupper, potetmos osv. 100-150 gram er ikke mye og det blir ikke mange kaloriene. Vi spiste frysetørka til både lunsj og middag under npl i fjor. Hadde i en god dæsj olje og likevel var det snaut for meg. 

Skjønner ikke helt problemet med å koke til lunsj, det tar jo kun 2 minutter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anders_G skrev:

Beef jerky er vel dyrere enn drytech, men du kan jo kjøpe inn noe av begge disse til et par dager?

Har man varmluftsovn eller dehydrator og kan Harryhandle så havner man på litt over 100 lappen pr. kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, tubbs skrev:

100 gram Beef jerky tilsvarer nesten en 300 gr biff ;):)

 

Det er vel optimistisk forhold eller?

Har hatt litt av Jack Links må se på mer kvanta der få det billigere. De små pakkene blir dyrt. Men bra var det.. 

Jeg koker jo hvis det er det som må til.

Mills potetmos med melk har vært borte fra de siste butikkene jeg har sett. Håper ikke det er tilfelle at den blir borte.

Posesupper med mye energi hva bør jeg se etter?

Rett i koppen utgår, det er bare emballasje og svinedyrt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Joachim V skrev:

Mills potetmos med melk har vært borte fra de siste butikkene jeg har sett. Håper ikke det er tilfelle at den blir borte.

Hoff potetmos med gressløk og melk fåes på Coop Mega, skal kun ha vann...
Pakk gjerne om posene, da det går lett hull på dem når de ligger i en stappet sekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinterturer så er d greit med noe varmt, frossne brødskiver er ikke noe godt.. Og på lange sommerturer så vil man spare vekt, dvs noe man tilsetter vann. Så da ender jeg ofte opp med noe som krever at man tar frem brenneren/thermosen. Rett i koppen tomatsuppe med ferdigkokte egg, potetmos og noe spekepølse, rett i koppen «bøttene» og ett par polarbrød osv..

på korte turer er brød og pålegg helt ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sig Man skrev:

På vinterturer så er d greit med noe varmt, frossne brødskiver er ikke noe godt.. Og på lange sommerturer så vil man spare vekt, dvs noe man tilsetter vann. Så da ender jeg ofte opp med noe som krever at man tar frem brenneren/thermosen. Rett i koppen tomatsuppe med ferdigkokte egg, potetmos og noe spekepølse, rett i koppen «bøttene» og ett par polarbrød osv..

på korte turer er brød og pålegg helt ok

Rista brødskiver i stekepanna med en klatt smør er skikkelig digg. Skjær opp brødet på butikken så får du det greit fra hverandre selv om det er kaldt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.