Gå til innhold
Vandrefalken

Test av turbukser 2019 (Dinside)

Anbefalte innlegg

Skjult lenke - logg inn for å se den

TL:DR

Stormberg Liaheia
Karakter: 4

Haglöfs Rugged Flex
Karakter: 4

Bergans Breheimen Softshell
Karakter: 5

Fjällraven Abisko Lite Trekking

Karakter: 5

Lundhags Ramse

Karakter: 5 og Best i Test

Noen som har erfaring med noen av disse og kjenner seg igjen i erfaringene gjort i testene, evnt. har noe å legge til? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker at det er merkelig at de har utelatt Norrøna Falketind flex1, som er en av de beste i denne kategorien. 😊 

De har glemt å oppgi vekt, samt om buksene oppleves små eller store i størrelsen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Vandrefalken skrev:

Noen som har erfaring med noen av disse og kjenner seg igjen i erfaringene gjort i testene, evnt. har noe å legge til? :) 

Jeg må si. Med årene har det blitt mer og mer vanskelig med valg av slike bukser. Å handle det på nettet er risikosport, og alt for ofte er det detaljer som ikke passer.

Så man må nesten prøve buksene og velge ut i fra de kriteriene man selv mener er best. Det er jo også en viss klasseforskjell mellom bukser til 700,- og bukser til over 2000,-, og det er jo kommet en masse nye produsenter i dette segmentet som ikke er med i denne testen, så testen ser noe tynn ut sånn sett. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å finne godt turtøy som også er laget av noenlunde bærekraftige tekstiler. Jeg fortrekker turtøy med mange, strategisk plasserte lommer, da jeg synes det gir en bedre vektfordeling og bærekomfort å ha ting i lommer i stedet for i sekken. Som regel er også det som ligger i lommer lettere tilgjengelig enn det som er i sekken.

Jeg har derfor kjøpt en gammel symaskin, og har begynt å sy. Overrasket over hvor enkelt det er, så lenge du ikke skal ha skredderkvalitet. Min forløpig favoritturbukse er sydd av en godt brukt militær knappeteltduk. Brukbar vanntetthet og god slitestyrke uten å være for tung. Mye bedre passform enn det du får i butikken også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider