Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av turbukser 2019 (Dinside)


Vandrefalken

Anbefalte innlegg

Link til test på Dinside

TL:DR

Stormberg Liaheia
Karakter: 4

Haglöfs Rugged Flex
Karakter: 4

Bergans Breheimen Softshell
Karakter: 5

Fjällraven Abisko Lite Trekking

Karakter: 5

Lundhags Ramse

Karakter: 5 og Best i Test

 

Noen som har erfaring med noen av disse og kjenner seg igjen i erfaringene gjort i testene, evnt. har noe å legge til? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Vandrefalken skrev:

Noen som har erfaring med noen av disse og kjenner seg igjen i erfaringene gjort i testene, evnt. har noe å legge til? :) 

Jeg må si. Med årene har det blitt mer og mer vanskelig med valg av slike bukser. Å handle det på nettet er risikosport, og alt for ofte er det detaljer som ikke passer.

Så man må nesten prøve buksene og velge ut i fra de kriteriene man selv mener er best. Det er jo også en viss klasseforskjell mellom bukser til 700,- og bukser til over 2000,-, og det er jo kommet en masse nye produsenter i dette segmentet som ikke er med i denne testen, så testen ser noe tynn ut sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å finne godt turtøy som også er laget av noenlunde bærekraftige tekstiler. Jeg fortrekker turtøy med mange, strategisk plasserte lommer, da jeg synes det gir en bedre vektfordeling og bærekomfort å ha ting i lommer i stedet for i sekken. Som regel er også det som ligger i lommer lettere tilgjengelig enn det som er i sekken.

Jeg har derfor kjøpt en gammel symaskin, og har begynt å sy. Overrasket over hvor enkelt det er, så lenge du ikke skal ha skredderkvalitet. Min forløpig favoritturbukse er sydd av en godt brukt militær knappeteltduk. Brukbar vanntetthet og god slitestyrke uten å være for tung. Mye bedre passform enn det du får i butikken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.