Gå til innhold
  • Bli medlem

Reklamasjon eller normal slitasje av fjellsko?


Bay

Anbefalte innlegg

Hei Fjellforumere,

Den 18. mai kjøpte jeg et par fjellsko, Scarpa Rebel Lite Gtx SMO fra Nunataq.
Har vært på fem toppturer med skoene, 2 i Rondane og 3 i Jotunheimen.  
Oppdaget nå på sist tur at sømmen har blitt slitt på skoene, se bilder.
Det er verst på innsiden av den ene skoen hvor limet også går opp.

Så spørsmålet mitt er om dette er selvforskyldt eller skal man regne med at skoene skal tåle tøff vandring og klyving i ur?
Altså, er denne slitasjen grunnlag for reklamasjon? 

Jeg heller mot at jeg stikker i butikken for å reklamere, mener at skoene skal tåle tøffe toppturer, klyving og mye gange i ur..

IMG_0956.JPG

IMG_0954.JPG

IMG_0955.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Bay skrev:

Jeg heller mot at jeg stikker i butikken for å reklamere,

Jeg hadde reklamert, mine røk også etter kort tid. 

E2AB0733-E8AE-414E-9921-9D64BF7841DF.thumb.jpeg.1dfda93c066321cc8d37dcff2afdc4c2.jpeg

Sømmen røk på innsiden, og jeg reklamerte så fort jeg kom ned fra fjellet. Men reklamasjon tok litt tid så jeg kjøpte Chrispi Briksdal i mellomtiden. De funket enda bedre, så Scarpa gikk ubrukte på finn....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering;

Reklamasjon var null problem og han selgeren på Nunataq ordnet slik at jeg fikk et nytt par fra leverandøren. Alt ordnet seg ila. 1 uke. 

Fikk altså et par Scarpa Ribelle Lite OD; https://www.outdoor.no/ribelle-lite-od

Rop ut om det er noen har erfaring med disse, de kjennes helt greie ut og veldig lette.  Men syretesten må bli på tur  

Fornøyd kunde 😊

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.