Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekstra bred sovepose for dame


Anbefalte innlegg

Hei! Nå skal det investeres i ny sovepose. Har en gammel sovepose fra Helsport, av typen "alle" født på 80 tallet har. Iallefall er det inntrykket mitt.. Den er både gammel og nuppete. I tillegg synes jeg rett og slett den er for trang. 

Noen tips til sovepose for damer (altså av kortere type), som også er ekstra bred. Ikke bare en vanlig romslig pose, men en som er laget for oss som er litt rundere både her og der. Tips? Av pris ser jeg ikke for meg å bruke vanvittige mengder, da jeg sover kanskje 3-4 netter utendørs i sovepose i året. Jeg sover ikke ute i minusgrader, så det trenger ikke være den varmeste ekstremposen.

 

Håper på noen gode tips. I værstefall får jeg kjøpe en expander. Bare kjipt når jeg uansett må ha ny pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at Warmpeace Viking kommer i wide utgave: "Denne har skulderbredde på hele 90 cm og fotbredde på 60 cm. Passer for kraftige personer eller deg som ønsker ekstra god komfort." (hekta på tur). Den er Wide i regular str. da som er 180cm, så ikke i short. 

https://www.hektapatur.no/warmpeace-viking-600

Tcomf er -3 så burde fungere til ditt bruk, eller evt. viking 300 med Tcomf på 6 grader. 

https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/sommerposer/warmpeace-viking-300

De er heller ikke de dyreste soveposene, men veier ikke så mye og pakker lite. Har ikke de selv, men virker som mange her inne har de. 

Ellers så er jeg usikker på hvilke andre poser som kommer i wide. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Warmpiece lager soveposer i wide og "normal" lengde, har ikke prøvd dem selv men har hørt at det skal være god plass i dem. Ellers er jo ofte "ekstra vid" kombinert med "lang" noe som er litt upraktisk for oss stutt-tjukke. Jeg opplever moutain hardwear sine poser som romslige så lenge jeg holder meg til unisex/herrevariant. Dameposene er mindre, holder det ikke for helt umulig (les: ganske sannsynlig) at det er slik med andre merker også.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en Warmpeace Viking 300 WIDE sovepose som jeg bruker som sommerpose. Grunnen til at jeg kjøpte WIDE er ikke at jeg er veldig stor og trenger plassen men at jeg ville ha litt god plass å sove i (ligger urolig, snur meg ofte, spreller med beina osv). 

Sett i etterkant så angrer jeg litt på at jeg kjøpte wide. Når posen er på grensen av sin temperatur så må all den ekstra plassen i posen varmes opp av kroppen. Jeg opplevde derfor at jeg frøs en del. Løsningen ble å pakke soveposen godt sammen rundt kroppen når det var kjølig slik at det ikke var store lommer med luft i posen.

Min erfaring er derfor at man bør kjøpe en pose som passer kroppen perfekt, altså ikke for vid og ikke for lang. Har du en sovepose fra før som er for lang eller har du barn med litt for lang sovepose så er det ikke noe problem å knyte f,eks en strikk rundt den delen av fot-enden som beina ikke strekker ned i for på denne måten å lukke ubrukt luftrom. 

Til slutt. Det er alltid lurt å stramme soveposen godt igjen rundt overkroppen og halsen for å unngå å fryse. Noen soveposer har to strammesnorer. 

Godt soveposevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.