Gå til innhold
Fotogubbe

Tynn dunjakke sommer/høst

Anbefalte innlegg

På 26.7.2019 den 0.06, uppis skrev:

Vet at du spør om dunjakke, men jeg har brukt en Arc'teryx Atom SL Hoody de siste tre årene og er så superfornøyd. Den har syntetfyll, 260g, stretchy og veldig deilig på. Har en Rab Alpine Microlite dun og en Norrøna dunjakke (husker ikke modell), men de blir alltid hjemme. Liker også at jeg ikke behøver å tenke på om Atom SL blir våt. Tørker relativt fort også. 

Skjult lenke - logg inn for å se den

Jeg har Atom LT (den mellomtykke), og Atom AR (den tykkeste). Velger disse over dunjakker når som helst!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Tåkefyrsten skrev:

Atom lt jakka har blitt mitt desidert favorittplagg siden jeg kjøpte den. Det og tynne ullboxere. 

Atom jakka er forøvrig ofte på salg for 1200-1500 rundt omkring

Ja.

En ting er materialet, men en annen ting er utformingen. Og utformingen på disse jakkene er helt fenomenal!

Dessuten, kombinerer man disse to jakkene veier de det samme som en tykk dunjakke, og der blir omtrent like varmt!

I følge testene i randulf walle sin bok blir det dobbelt som varmt med to par 200grams sokker som ett par 400 grams sokker, og det samme kan overføres til klesplagg. Så flere tynne lag er ikke dumt, og med disse to jakkene har man en fleksibel løsning som ikke er like utsatt for fukt som dun 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.