Gå til innhold
  • Bli medlem

Turplanlegging: eksportere ruter frå Norgeskart/Ut.no til Google Earth


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nokon erfaring med å lage turruter, enten på Norgeskartet eller Ut.no (eller kanskje på andre online topografiske kart), som kan lastast ned som som ei fil Google Earth kan lese? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Andersmb skrev:

Er dette kun for Garmin GPS? Eg tenkte å teikne ruter på datamaskina.

Nei. Garmin Basecamp er programvare for planlegging, tegning og redigering av ruter. Disse kan eksporteres til eller importeres fra GPS-enheter fra Garmin, men den kan også jobbe med helt vanlige GPX-filer som du kan importere og eksportere fra andre enheter og programvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Gaia GPS for å planlegge og tegne ruter og eksportere i gpx til feks Garmin-klokka. Den er den eneste jeg har sett som kan la ruta "snappe" på stier og veier i tillegg til fritegning/linjepunkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.