Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva gjør jeg nå?


Tom42

Anbefalte innlegg

Alt er i boks.  Sekken er pakket, Sykkelen har fått nye dekk.  Tilhengeren er i orden.  Og i morgen tidlig kl 0700 setter jeg meg i bilen og kjører til området ved Trondsbu på Hardangervidda vest. 

MEN så var det temperaturen da som kan ødelegge det hele, fordi gjennomsnittstemperaturen i 1200 meters høyde er over 20 grader i snitt de neste 7 dagene.   Og da frykter jeg at fisken går på dypet og bare står og sturer.

Og nå slites jeg mellom lyst og fornuft, og det er ikke til å komme bort i fra at forløbig leder lysten 1 - 0.  Men det er gørrlangt å kjøre.

Og så spør jeg:  Hva mener du, hva er din erfaring? 

Håper på svar - ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde dødd om jeg skulle fiska i så mange dager uten at noe annet skjedde, så jeg skjønner ikke problemet 😂 Ut er ut uansett hva man gjør eller ikke gjør og ut MÅ man. 

Btw jeg fiska en dag forrige uke. Dette var min fangst og jeg var strålende fornøyd med den 😂 kan anbefales 👍🏻

 

85F51794-6AE7-4355-9A19-9372ED43A824.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det luft temperatur eller vanntemperatur som avgjør om fisken er aktiv? Sistnevnte tar litt tid å få opp selv om det er blitt varmt i lufta de siste dagene.

Uansett så er det verdt turen å komme seg ut og lufte hodet og kjenne på følelsen vidda gir. 😊 Bare husk å ta med nok mat om du hadde tenkt å basere deg på å spise fisk. 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg er noen fisker. Men du kan jo forsøke bunnfiske med mark. I alle fall ha med mark, dupp, o.l. i reserve hvis annet ikke fungerer. Mange bruker Norgesduppen, Mesterduppen, o.l., men jeg har valgt Tredupp, fra Elbe. Den fisker på samme måte som de forannevnte, men under kastet så henger marken utenfor, d.v.s. i bunn av duppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på @Tom42. Det er ikke sikkert vanntempen stiger så raskt da det har vært en relativt kjølig værtype i fjellet ganske lenge. Og bare for å ha sagt det, så har jeg så mange turer på vidda uten å kjenne fisk. Kjedelig, men har ikke ødelagt turopplevelsen for min del.

Sender deg PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 18.51, whistler skrev:

Kjør på Tom! Det blir aldri perfekt. Enten er det for varmt, for kaldt, for mye vind eller... du skjønner hva jeg mener. 

Reis til fjells og ha det fint med det enkle 👌😃

Godt oppsummert 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott rapport, tenkte på deg her om dagen og lurte på om det ble tur. Godt å se at du ikke ble stoppet av kroppen denne gangen også.

En ting - tung sekk og kranglevoren kropp - du er så smart at du bruker staver når du går? Som du selv beskriver, så bruker du de hjelpemidlene som må til, jeg ble bare bekymret for om dette var et hjelpemiddel du ikke hadde tenkt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ost skrev:

Takk for flott rapport, tenkte på deg her om dagen og lurte på om det ble tur. Godt å se at du ikke ble stoppet av kroppen denne gangen også.

En ting - tung sekk og kranglevoren kropp - du er så smart at du bruker staver når du går? Som du selv beskriver, så bruker du de hjelpemidlene som må til, jeg ble bare bekymret for om dette var et hjelpemiddel du ikke hadde tenkt på.

Jo da, jeg hadde dem med, men brukte dem ikke.  men når jeg om noen dager når jeg setter kursen mot Vikbekkfjrllet kommer jeg til å bruke dem, pga urene.  Tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
12 minutter siden, Terje78 skrev:

Ble det noen tur til Holken Tom? Har lest mye av deg her inne, men har ikke somla meg til å bli medlem før nå. Har ferdes en del i "dine trakter". Så forresten at tarpen din lå på plassen sin ved Sletteidvatn i fjor. Så hel ut og klar for nye oppdrag😊

Omskrevet her

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.