Gå til innhold
  • Bli medlem

svensk hermetikk?


Leif88

Anbefalte innlegg

etter en liten diskusjon på facebook, så kom jeg frem til at jeg kunne spørre her :) er personlig veldig glad i hermetikk som Snurring og Turist-proviant ( som forsvant fra markedet) noen som har gode forslag på svenske varianter? evt andre land?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, Leif88 skrev:

Jokes on you, jeg liker surstömming 😛

Jøss, fins det noen som liker det, altså? Lykke til med å åpne boksen i teltet.. ;)

I Sverige har de en greie med pølser på boks. I mange ulike varianter. Det kan kanskje være noe å prøve? Ellers kan det være verd å se på hermetikken i asiabutikker ("innvandrerbutikker"). Mye interessant halalslaktet.

Av norske favoritter (når det ikke skal bæres langt) er Trondhjems Sodd. Dessverre er ikke Trondhjems Cowboygryte med pølser og bacon å få kjøpt lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
På 5.8.2019 den 9.37, borgern skrev:

Mener da jeg så snurring her om dagen på Meny. Turistproviant er det lenge siden jeg har sett. 
 

joda snurring får du fortsatt i butikk, mens Turistproviant har dem sluttet og produsere.

var bare for og se etter andre gode alternativer :)

På 5.8.2019 den 0.46, tronn skrev:

Dette er den beste maten som finnes på hermetikk:

https://www.europris.no/bacalao-800-g-123982.html

Mange dnt hytter har de, men de er også ofte det første de går tom for.

ja den er veldig god, bare upraktisk og dra med seg på tur xD

sånn jeg gjør det med f.eks snurring er at jeg tar det ut av hermetikken og legger det i en zippose, da slipper jeg hermetikkboksen og sparer plass. litt værre og gjøre det med bacalaoen xD

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom noen T-hytter i sommer og der var det turistproviant i massevis. Jeg har også noen bokser i kjelleren.

Ellers er denne ganske god (bilde), men det er litt tungt å dra på denne typen mat i sekken. 

6664.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leif88 skrev:

død mann på boks er jo godt :D

spørs om jeg må slå til på et par sånne bokser :D

Jeg har spist mye av denne sorten. Som infanterist i øvre Pasvik på 1970 tallet, midt under den kalde krigen, gikk det med en del RSP. Den er også god kald på brødskiva med majones på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2019 at 12:13 PM, REs said:

Ellers så er det ikke helt umulig å få tak i "Død mann på boks", Forsvarets RSP. (Rester av Sprengt Personell)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148484100

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=149618903

RSP.JPG.767ee39f976af510e775a7101d5cecf4.JPG

Haha. 150,- for ėn boks + frakt. Må være rester av høytstående personell i den. Oberst eller general, kanskje?😁

 

On 8/23/2019 at 12:13 PM, REs said:

Ellers så er det ikke helt umulig å få tak i "Død mann på boks", Forsvarets RSP. (Rester av Sprengt Personell)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148484100

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=149618903

RSP.JPG.767ee39f976af510e775a7101d5cecf4.JPG

 

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
On 7/23/2019 at 12:20 AM, Leif88 said:

etter en liten diskusjon på facebook, så kom jeg frem til at jeg kunne spørre her :) er personlig veldig glad i hermetikk som Snurring og Turist-proviant ( som forsvant fra markedet) noen som har gode forslag på svenske varianter? evt andre land?

 

Jeg kjøpte ofte Norrlands pølsa når jeg bodde i sverige. sveriges svar på lungemos.  gulasch finnes også på boks. generelt så har de ikke mye turboksmat i sverige.. Blå Band har fått frysetørkede varianter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/3/2019 at 10:17 PM, CarlG said:

Du bør prøve deg fram. Norrlandspölsa er omtrent Snurring så du skal ikke ta navnet for gitt. Men jeg synes de har større utvalg over grensen enn i min lokale butikk. 

Stor forskjell på Norrlands pølsa og snurring : jeg har bodd 9 år i sverige og spist mye Norrlands pølsa (svensk lungemos) . det første jeg gjorde når tilbake i Norge etter 9 år i sør sverige var og forspise meg på snurring ,fenalår og pinnekjøtt ;) snurringen er tilbake i hyllene som vi vet men de som står dato år 2024 er som suppe,,ble noe feil i produksjonen der så rist på boksen først om det står 2024 på den. jeg har også en Facebok gruppe som heter venner av snurring :)

Endret av Ken Jørgensen
feil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde den Norrlandspölsa, og syns rett og slett den ikke var spiselig xD verken frøkna eller katten ville ha den :D

tror det skal mye til og finne noe som måler seg med Snurring. bruker og ta den ut av boksen og vakumpakke den når jeg skal på tur over flere dager.

ja merka det på dem 2024 boksene ja.. noe rart som har skjedd der :D

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.